Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Май 22, 2018 12:20 am



Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
 EGR Valve на Boxer Diesel 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 117
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Не можах да намеря тема, където се разисква споменатият ЕГР клапан. Една дилема ми се върти от известно време. Мисля, че всеки, който се интересува от колата си знае, за какво служи ЕГР-а. Забелязвам, че на мотора, достигнал работна температура на всеки светофар или спиране на място, двигателят почва да работи доста шумно и "дървено". Ако натисна съединителя или подам леко газ това изчезва за малко и после пак. Преди време се консултирах с Павлин и той ми каза, че това се дължи на отварянето на ЕГР-а, при ненатоварен мотор, достигнал работна температура. Чистя го на всеки 20к км, но ми писна и искам да го изолирам. Отделно може би е отново позацапан и не успява да затвори достатъчно бързо вече и на топъл мотор си усещам колата доста мудна при ускорение с увеличен турбо лаг. На не загрял мотор е супер пъргава и все едно карам различен автомобил ( ЕГР е затворен винаги преди да достигне работна температура) В boxeer.com се продават кит за изолиране-
https://www.boxeer.com/products/subaru- ... delete-kit , което ме навява на мисълта, че само със затапване ще стане.
Въпросът ми към по- запознатите е дали само, като се затапи пътят на изгорелите газове, ще е достатъчен или ще трябва и софтуерно изключване. Преди години на Рено Лагуна 2002 2.2dCi бях затапил тръбата с ламаринка по подобен начин и 60к км след това баща ми продължава да я кара без никакви проблеми. Компютъра не дава грешки, моторът е ок, ускорява много по- добре и от ниските обороти, диша само свеж въздух. Не знам при Субару дали е така. Подобна ламаринка много лесно може да се направи в домашни условия и да се сложи върху тръбата.

Чет Май 17, 2018 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 187
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
takinardi написа:
Здравейте колеги,
Чистя го на всеки 20к км, но ми писна и искам да го изолирам.


А с какво го почистваш на 20 к км. - добавки или го сваляш за механично чистене?

Чет Май 17, 2018 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 117
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сваляне и механично. Всъщност съм го чистил веднъж преди 15к км и явно до тогава не е бил чистен въобще. Имаше си доволно сажди, но все пак за 220к км.... Сега не мисля, че ще е толкова мръсен, но мудната му работа оказва влияние върху динамиката.

Чет Май 17, 2018 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 132
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както вече писах този клапан съм го сменял на около 180 000км. Проблема беше в ел. системата на този клапан и механично не беше много мръсен. Може би това е заради ползването на добавки, но не съм сигурен. Дали може да се елиминира не знам, но щом са го сложили значи е нужен! Не вярвам да сме по-умни от инженерите създали тази кола.

Чет Май 17, 2018 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 117
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При теб, какви проблеми ти правеше?

Чет Май 17, 2018 8:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 1171
Местоположение: София
Skype: phaze off
Автомобил: Impreza GF EJ 20, Mazda RX-8
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лошото ускорение на загряла кола може да се дължи на много причини. ЕГР се отваря при различни условия и поради различни причини, не само на загрял мотор. Имаш проблем и той не е ЕГР, вярвай ми. Търси си способен диагностик, вместо да правиш глупости. За да се спре кадърно ЕГР-ът на твоя мотор е нужно да се прекрои доста по софтуера, не само да се затапи и да се каже на системата, че няма такъв. Но, това няма да ти реши проблема.

_________________
Cogito ergo sum
Поддръжка и обслужване на Macintosh & iPhone, поддръжка и ремонт на вендинг автомати Bianchi.
R.I.P Сервиз D&N

Чет Май 17, 2018 10:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 117
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Диагностика правя регулярно при Павлин и всичко изглежда наред. За промяната в динамиката при затапването съдя по други автомобили. Освен екологията и вдигането на евро стандарта друга роля ЕГР- а няма и то главно при градско шофиране. Карането с не напълно затворен такъв по магистрала видимо и осезаемо се усеща, вервай ми. Със сигурност работи, но си мисля, че по-мудно.
Благодаря за мнението. Това исках да знам.


Последна промяна takinardi на Пет Май 18, 2018 6:35 am, променена общо 1 път


Пет Май 18, 2018 6:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 117
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
.

Пет Май 18, 2018 6:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 132
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
takinardi написа:
При теб, какви проблеми ти правеше?


Първоначално се вдигна разхода и си помислих, че ДПФ-а е замърсен и отново влиза в безкрайни регенерации. После светна "чека" и отидох в сервиза. Компютъра каза: Повреда в ел. системата на ЕЖР. Изтриха грешката, но след известно време светна и повече грешката не можеше да се изтрие. Докато дойде новия карах няколко дена със светнал "чек" и колата беше мудна а гореше като змей. Над 10/100. След смяната имах чувство, че карам нова кола, с средния разход заби на 5.6 и така вече 30 000км Това е по борд компютър и без настъпване.Преди нормално показваше около 6.0. Не знам дали си го виждал свален, но аз поисках да ми покажат стария след смяната. С правоъгълна форма е приблизително 15Х10см и дебелина около 1.5см. Освен клапанния отвор има още 2 изхода за някакви маркучи и ел. куплунга. Сложна част е и едва ли просто може да се затапи с някаква ламаринка. Тук при мен това няма кой да го направи, но в България има кадърни момчета и ако попаднеш на правилните хора има шанс. А и винаги ти остава варианта да го смениш.Все пак вечни части няма. Едва ли в Бг. цената му е висока. Аз платих 350фр.

Пет Май 18, 2018 9:25 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 9 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор