Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Сеп 21, 2018 12:46 am



Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
 Мнения относно прегряване при H6 и как да го избегнем 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 272
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 181
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги
Вдигам тази тема за да споделим информация относно преграването. Надявам се темата да стане кратка. Има доста теми по въпроса, но според мен са доста разхвърляни. Да споделя моя скромен двугодишен опит с марката. Ето проблемите които съм видял подредени по важност:
1. Най-слабото място място са термостатите. За 2 години смених 2 термостата. Първия се предаде на 25000км, втория на 40000. Единия термостат е взиман от Мимо а другия от Любо в Люлин. И малък проблем с термостата в комбинация с проблем номер 5 описан по-долу води до фатално прегряване.
2. Липса на място при двигателя от където да минава въздуха преминал през радиатора. При моя модел реално двигателя седи като стена след радиатора. При движение с по-ниска скорост (примерно 40-50 км/ч) колата си загрява и трябва да се пускат перките. Липсата на място е голям проблем, защото реално няма къде да се сложи по дебел радиатор или допулнителни маслени кулери на скоростната или маслото на двигателя. Реално ако имаше място за въздушния поток няма нужда от по големи радиатори.
3. Липса на индикация за висока температура. Стрелката на моя модел стои на едно и също място при температури от 70 до 110 градуса. Шофьора няма никаква идея висока ли е или е ниска температурата.
4. Системата съдържа много малко антифриз. При проблем, колкото и да е малък колата успява за много малко време да загрее малкото количество антифриз до фатални стойности. Само като спра на светофар температурата се вдига от 90 до 93-4градуса. Когато тръгна, докато достигна 40-50км в час, колата е качила до 96 градуса и перките тръгват.
5. Слаб дебит на водната помпа при ниски обороти. При мен може да е проблем и от монтирането на газовата, но при ниски обороти помпата не смогва. И малко да е запекъл термостата става фатално.

Опции за превенция:
1. Постоянен мониторинг на температурата с аларама. При мен е сетнато на 100 градуса. Ако не мога да отбия пускам парното на макс на топло докато отбия или температурата се понижи.
2. Честа смяна на термостата.
3. Слагане на по дебел радиатор, който съдържа и по голямо количество антифиз.
4. Слагане на допълнителен купер/радиатор за маслото на скоростната кутия(ако сте с АТ)
5. Слагане на допълнителен купер/радиатор за маслото на двигателя.
5. Периодично измиване на радиаторите.

Аз имам аларма, която пиши при 100 градуса. Въпреки че карам супер бавно и разумно на 3 пъти щях да прегрея колата.
Първият път беше лятото при посещение на Сан Марино. Стокова кола с монтирана газ, натоварена, не успява да охлади при продължително изкачване на наклон в летните температури. Два пъти отбивах за да се охлади колата. Поради проблем номер 2 когато отвориш предния капак охлаждането става доста по бързо.
Втория път беше през зимата при температура -10градуса. Минах през пряспа снях и ми се бяха запушили всички решетки отпред. При каране с 30 км колата вдигна температура.
Третия път беше преди 2 седмици на границата с Гърция. Докато чакам в задръстването колата вдигна 100 градуса поради проблеми 2 и 5.

Моето мнение не съвпада с мненията, който срещам във форума, че колата прегрява като я зориш много с видока скорост. При мен основните проблеми с температурата са при ниски скорости или когато седя в задръстване.

Какво направих по въпроса? Смених отново термостата, смених радиатора с нов (има възможност да се е позапушил леко заради годинките), измиха климатичния радиатор и монтираха допълнителен маслен кулер/радиаторче на маслото на скоростната кутия. Колата определено загрява по-малко така, но проблемите не са решени. Толкова малко място има отпред, че масления радиатор, който е доста малък нямаше къде да се сложи. Любо го е монтирал зад гредата , която държи бронята и според мен така му се губи част от ефективността.

Моят съвет е каквото и да правите най-евтино и ефективно е постоянното следене на температурата и задължителна аларма при висока температура. При мен излезе 34 долара устройстово от али експрес. Моята аларма съм я сетнал на 100 градуса. Ниска е стойността, но температурата се вдига толкова бързо, че докато се помислиш какво да предприемеш и колата вече е прегряла.

Надявам се темата да е полезна. Реално с едно простичко устройство за 30-40 долара може да се избегне фаталното прегряване. Неприятно е да висиш отстрани и да чакаш колата да се охлади, но го предпочитам пред ремонт за ХХХХлв. Поздрави на всички.

Сря Юли 11, 2018 8:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 3988
Местоположение: София
Рейтинг: 898
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=1&t=14225

Сря Юли 11, 2018 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор