Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Май 23, 2019 11:16 am



Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Outback h6 3.0 manual transmission 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги,
Отдавна съм се заканил да се кача на екземпляр от любимата ви марка. Сегашната ми кола е страхотна и е вярно конче, но вече доста ни отесня. Няма да я пенсионирам още, но имаме нужда от голяма, сигурна семейна кола. Никой от вас няма да се очуди, че съм се спрял на Аутбек като такава.
Тук обаче ми започнаха главоболията. Не харесвам две неща - дизели и автоматици . Харесваният от мен модел обаче е само с автоматична скоростна кутия. Та на въпроса:
Знам, че този двигател го има и в Legacy Spec B и там е с 6-степенна ръчна трансмисия. Доста четене изчетох, но никъде не видях някой да се е опитвал да качи такава на Аутбек. Толкова ли е трудно да се направи? Признавам, че съм дилетант, но според мен двете коли си приличат изключително много, като изключим видимо по-високото окачване (което всъщност е основното, което ми харесва в Аутбек). Ако е възможно - правено ли е и колко би струвало такова удоволствие?

Чет Мар 14, 2019 11:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4326
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е правено, засега ( поне във форума ).
Ще струва поне 5 хил лева

Пет Мар 15, 2019 12:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1189
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 137
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax е прав и ще ти трябват
7-8 неща не само кутията и съединителя

принципно това е правено доста във форумите на запад.

и ако ти се дават 4-5 000 може да стане схемата.

ПС: принципно спек Б то има по добри спирачки от Аутбек-а също така.

Пет Мар 15, 2019 12:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 1809
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 585
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тъкмо щях да напиша, че е по-евтино и лесно да се вдигне спекБ, отколкото да се сади кутия.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Пет Мар 15, 2019 7:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1241
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 859
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Те и Спек Б-тата с ръчка с лопата да ги ринеш :D

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Мар 15, 2019 7:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря на всички за отговорите.
Vmax написа:
Не е правено, засега ( поне във форума ).
Ще струва поне 5 хил лева

Наистина, соленичко звучи 5000, особено ако е минимум.
adddt написа:
Vmax е прав и ще ти трябват
7-8 неща не само кутията и съединителя

принципно това е правено доста във форумите на запад.

и ако ти се дават 4-5 000 може да стане схемата.

ПС: принципно спек Б то има по добри спирачки от Аутбек-а също така.

Множко са ми, но ако няма по-добра опция, няма какво да се направи толкова. По добрите спирачки, предполагам, зависят от дискове и накладки, което не би трябвало да е голяма болка за подмяна. А и spec B си е по спортна кола, докато аз търся семейно возило. Нямам намерение да карам като бесен на газ и спирачки.
Alxx написа:
Тъкмо щях да напиша, че е по-евтино и лесно да се вдигне спекБ, отколкото да се сади кутия.

Колко по евтино и лесно може да е? Правено ли е, защото, както вече казах, spec-овете са спортни коли и надали някой притежаващ такава би я превърнал в семейно комби.
ico_tech написа:
Те и Спек Б-тата с ръчка с лопата да ги ринеш :D

Дори в момента се продава един такъв, предполагам е на колега от този форум, колата изглежда страхотно, но по скоро идеята ми беше да направя един Аутбек по добър, а не да загрозя някоя красавица.

Пет Мар 15, 2019 9:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 498
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като сложиш ръчка от спек Б, не трябва да си помисляш и за лек офф роуд даже

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Пет Мар 15, 2019 9:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1189
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 137
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mitashki35 написа:
Като сложиш ръчка от спек Б, не трябва да си помисляш и за лек офф роуд даже

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk


Колега не знам но това е все едно да кажеш че СТИ то няма да се справи с лек офроуд ( да кажем че кутията и съединителят са на 90% еднакви )
отделно двигателят има достатъчно мощност за да не му тряват бавни а задвижването е по добро от на атмосферните 2.0 , 2.5 , за другите вече има хиляди теми с класациите кое е по-по-най.
- главният проблем е дължината на колата и височината и

..... аз лично проблеми съм нямал на местата където съм ходил в пясък, сняг и кал с основната идея че проблема е че съм нисък и мога лесно да се окопая по корем а не че няма да мина. вадил съм някакви идиоти тук там дори ...Приказката за това че колата е толкова проходима колкото я прежалиш важи.

другият + е че разхода е надолу горе долу при еднакви скорости разликата е около 500 оборота по малко с ръчната кутия ...

Всъщност разликата между спек Б и Аутбек е че бека е бумбалник ( поради окачването ) а легасито го водят sport tourer и и на път със завой е истинско удоволствиея да се кара колата.

Спирачките са други по големи 314 мм - и спират просто доста по добре от тези на бек-а 294 - както доста колеги се оплакват - не говорим да са екстремисти но понякога ти трябва да спреш

А аз като човек направил ~ 100 000 на спек Б мога да кажа че е ОК за семейно комби - то това зависи как си караш колата и се съобразяваш с това което возиш даже в някой ситуации си мисля че спек Б то ще е по-сигурно за средно статискическото семейство на пътя но това ще е прекалено задълбаване
- а не знам но аз съм виждал как на жени им е ок да карат колата със 150-160 + км и да са ОК

ПС: това е един доста интересен клип https://www.youtube.com/watch?v=TazoeGGj_lQ&t=9s който не съм намерил с превод

Пет Мар 15, 2019 9:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4326
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се занимавай с глупости - и без това трудно ще намериш читава кола, което означава още разходи, че и 6 степенна кутия.
Този ъпгрейд се прави за силна турбо кола.

Ако си спокоен шофьор, автоматът ще ти е напълно достатъчен.

Пет Мар 15, 2019 9:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
mitashki35 написа:
Като сложиш ръчка от спек Б, не трябва да си помисляш и за лек офф роуд даже

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Е чак пък толкова...
Наясно съм, че трансмисията е за шосейна кола. Не си падам особено по офдроуда, но какъв е смисълът да искам такъв просвет, ако ще я карам само по асфалт. Любимата ми лятна дестинация е Гърция, а там си има доста трудно достъпни места. Щом сегашната ми кола е успяла да се промъкне до тях, защо един бек да не може, пък бил той и с трансмисия от spec B. Просто ми се иска да не карам жената и детето да слизат от колата на всеки по-стръмен наклон или голяма неравности.

Пет Мар 15, 2019 9:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Не се занимавай с глупости - и без това трудно ще намериш читава кола, което означава още разходи, че и 6 степенна кутия.
Този ъпгрейд се прави за силна турбо кола.

Ако си спокоен шофьор, автоматът ще ти е напълно достатъчен.

Абсолютно изключен е автоматикът от уравнението. По скоро другият вариант е Outback XT, но от всичко изчетено за марката смятам, че 6-цилиндровият атмосферен мотор е пъти по добре от 4-цилиндров турбиниран. И не съм най-спокойния шофьор на света, просто скорости над 120-130 със семейство ми в колата не развивам, но искам да има"душа" без значение от това колко души и багаж има в нея и като реша да я "изпържа" на малка предавка за да изпревари по-бързо да не ме подвежда.

Пет Мар 15, 2019 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 498
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Adddt твоят Спек не беше ли автомат, или се бъркам

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Пет Мар 15, 2019 10:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1189
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 137
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
не с ръчна кутия е

а аз колата съм я бутал в следните ситуации - пандал акумолатор , проблем със стартера (за да я закарам за ремонт )
на каквито и да е наклони няма проблем.

колега аз съм бил в гърция и няма проблеми , там проблемите са да не се озовеш на някое много тясно място


а иначе да наистина е доста приятно когато ти трябва мощност да свалиш предавките и да дадеш газ...

Принципно както казват колегите си намери хубава кола ( това може да се окаже по-трудното ) и после прави конверсия ....
като щом си решил това са нещата ( може да има изпуснато нещо )
1)Скорости
1Маховик
2 Съединител
диск-
лагер
притискател
3 ( стартер )
4Кардан
5Диференциал .
6 Еку

ПС: някъдъ наскоро се мотаеше обява за аутбек седан даже ама

Пет Мар 15, 2019 10:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 113
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 40
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз също бях леко скептичен към автоматика, но след 7 г. и над 100к км с Аутбека бих казал, че кутията изобщо не е толкова неприятна (говорим за 5 EAT Si-Drive). При лежерно градско каране си е много удобен и комфортен, същото важи и при магистрално круизване. Когато искам да имам сигурност, че няма да реши сама какво да прави или да има достатъчно мощност в точния момент за изпреварване, просто карам в режим sport sharp или често дори в ръчен режим и смяна с перата от волана. Перата вършат страхотна работа и за използване на двигателя като моторна спирачка.

Аз карам общо взето целогодишно с кутия на покрива и при пълна кола и скорост около 140 км/ч колата определено има достатъчно "душа" при необходимост.

Не съм имал никакви проблеми с излизания извън пътя лятото и зимата. Не говорим за тежък офроуд, а за ски зимата, по-недостъпни плажове лятото и др. подобни.

Неприятно беше клатенето на купето в завои при по-динамично шофиране и слабите спирачки, но за тези неща има сравнително лесно решение и след промяната колата стана още по-приятна за каране.

Горното да не се приема като реклама на колата (предвид пуснатата обява), а по-скоро малко споделен опит при ползване на колата за цели, които май са подобни на тези на колегата.

Пет Мар 15, 2019 12:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
iawka написа:
Аз също бях леко скептичен към автоматика, но след 7 г. и над 100к км с Аутбека бих казал, че кутията изобщо не е толкова неприятна (говорим за 5 EAT Si-Drive). При лежерно градско каране си е много удобен и комфортен, същото важи и при магистрално круизване. Когато искам да имам сигурност, че няма да реши сама какво да прави или да има достатъчно мощност в точния момент за изпреварване, просто карам в режим sport sharp или често дори в ръчен режим и смяна с перата от волана. Перата вършат страхотна работа и за използване на двигателя като моторна спирачка.

Аз карам общо взето целогодишно с кутия на покрива и при пълна кола и скорост около 140 км/ч колата определено има достатъчно "душа" при необходимост.

Не съм имал никакви проблеми с излизания извън пътя лятото и зимата. Не говорим за тежък офроуд, а за ски зимата, по-недостъпни плажове лятото и др. подобни.

Неприятно беше клатенето на купето в завои при по-динамично шофиране и слабите спирачки, но за тези неща има сравнително лесно решение и след промяната колата стана още по-приятна за каране.

Горното да не се приема като реклама на колата (предвид пуснатата обява), а по-скоро малко споделен опит при ползване на колата за цели, които май са подобни на тези на колегата.

Твоята веднага хваща окото, но е два пъти над бюджета ми като цена, а и си имам мои съображения за автоматиците , които никой няма да може да промени. Успех с продажбата, колата е страхотна, мераклийска, дано попадне на добър човек да и се радва.
п. с. ако си този човек, за когото си мисля, точно возенето в твоята кола ме насочи да си купя такава :)

Пет Мар 15, 2019 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
adddt написа:
не с ръчна кутия е

а аз колата съм я бутал в следните ситуации - пандал акумолатор , проблем със стартера (за да я закарам за ремонт )
на каквито и да е наклони няма проблем.

колега аз съм бил в гърция и няма проблеми , там проблемите са да не се озовеш на някое много тясно място


а иначе да наистина е доста приятно когато ти трябва мощност да свалиш предавките и да дадеш газ...

Принципно както казват колегите си намери хубава кола ( това може да се окаже по-трудното ) и после прави конверсия ....
като щом си решил това са нещата ( може да има изпуснато нещо )
1)Скорости
1Маховик
2 Съединител
диск-
лагер
притискател
3 ( стартер )
4Кардан
5Диференциал .
6 Еку

ПС: някъдъ наскоро се мотаеше обява за аутбек седан даже ама

Да, изглежда упоменатите по-горе части от spec B ще е трудно да се намерят. Някак си това май ще стане някакъв вид дългосрочен проект. И ми изникнаха нови въпроси:
От коя година да търся Outback.
Si drive може ли/трябва ли или не.

Съб Мар 16, 2019 12:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1189
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 137
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Части има
Първо си намери чутава кола или си я направи ту читава


Sent from my iPhone using Tapatalk

Нед Мар 17, 2019 10:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 5:00 pm
Мнения: 7
Автомобил: Toyota Corolla E11
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Поради нещастно стечение на обстоятелствата този проект май отново ще се отложи за неопределено време...Благодаря на всички за отговорите, ще пиша отново, когато има какво.
Желая ви здраве!

Пет Мар 22, 2019 5:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: azmarto, BAlexandrov, gewehr, Google [Bot] и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор