Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Май 24, 2019 5:40 am



Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
 Subaru XV II-ро поколение 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm
Мнения: 393
Местоположение: София
Автомобил: Outback b13 H6, Outback b12 H6, XV
Рейтинг: 125
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Гледах че тук е доста замряло :beer: Явно няма много ХВ-та в БГ.

Става въпрос за 2.0 156коня - моделът който повече няма да бъде вкарван от Субару в европа заради евро нормни.

Идеята ми е за разхода. Това което дават по каталог е много далече от истината #-o

След няколко ходения София-Бургас-София установих че борд-а отчита доста точно, но по магистралата на темпомат с 145км/ч посока софия-Бургас разхода беше 9.9/100. На връщане от 9.9 стана на 10.8. По спомен на това нещо му дават 6-7, сигурно е постижимо с скорост около 100км/ч


Интересното идва след няколко ходения София -Пирдоп-София , София-Панагюрище(не по магистралата а през Вакарел). Малко градско, разхода на колата е между 7.8-8.8/100.

Градско в София си лапа 10/100.

Понеже преди 2000км нулирах борда и в момента за доста смесени карания (градско,магистрално и извънградско) разхода по борда е 9.9/100. Според мен на тази кола това е реалният разход. Колата стана на 7000км. Интересно ми е дали след като мине 10-15к км ще се промени. По скоро НЕ :)

Сравнявам го с Н6-цата ми (209-те и 245-те) 245-те коня по магистрала със същата скорост дава не повече от 10/100. Явно СВТ-то колкото и подобрено да е в новият модел пак си лапа.

Усеща се разликата между 245 и 156 коня доста осезаемо.

Проходимоста още не съм го вкарвал в коловози и големи калища , но по черно и кално е доста приятно. Х-моде режима сигурно е за доста по дълбока кал.

Eyesight Радоби доста добре (при адаптивният круиз). Също така един път ми спря на група гълъби ядящи зърно на моста в Бургас. Спаси поне 1бр от сигурна смърт. Това което не ми харесва сравнявано с lane keeping-a на VW e логиката и начина на действие.

При навигацията на ТомТом липсват голяма част от номерата на улици. При немците не е така и навигацията работи доста по добре.

Усещането на пътя е доста добро. Харесва ми вдигнатата Impreza :), но за цена от 63300 можеше да поработят още малко. Дано се окаже здрава и сполучлива и да иска само смяна на масло :)


В двигателният отсег можеше да сложат една кора над колекторите с логото на субару. Търся такава, но за сега не намирам. Също така и това че няма резервна гума и не мога да намеря не говори добре за автомобил с наклоности за извън пътя. Ако някой има предложение за патерица покриваща 225/55/18 за пробата дали влиза в мини гупката която са оставили може да се видим.


Ако някой има двулитров змей от второ поколение нека сподели малко за разхода и каквото друго се сети.

Прикачени файлове:
IMG_0827.JPG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Subaru XV Premium 2.0 `18
Subaru Outback H6 3.0 `05
Subaru Outback H6 3.0 `03
Subaru Outback 2.5 `98 USA
Subaru Legacy 2.2i GX `95
Toyota Corolla D4D `06
Skoda Octavia AXR `07
LR Discovery 300Tdi `96

Пет Май 17, 2019 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 486
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 183
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bestbg написа:
........Понеже преди 2000км нулирах борда и в момента за доста смесени карания (градско,магистрално и извънградско) разхода по борда е 9.9/100. Според мен на тази кола това е реалният разход. Колата стана на 7000км. Интересно ми е дали след като мине 10-15к км ще се промени. По скоро НЕ :)
..............


Ще се намеся само частично по темата - относно разхода при разработване. Със сигурност ще се подобри по-нататък - казвам ти го от опит, тъй като покрай работата ми на всеки 3-4 години взимам и разработвам нов автомобил и са ми минали всякакви през ръцете. Наблюдението ми върху различни марки и мотори(и бензинови и дизелови) е, че пълният потенциал се отключва някъде на около 30-40 000 км. Т.е. около тези километри вече има постигнат оптимален разход, като същевременно се отключва и максималната динамика от мотора. Всичките тези приказки на дилърите за готови(студеноразработени) мотори поне на практика и до днес не съм ги усетил на нито един автомобил. Макар и служебни - обикновено ги жаля колите докато минат 15-на хиляди км., след което вече почвам да ги понастъпвам, но пак не на макс. Като наближи към 30 000 км. ги понастъпвам няколко пъти за кратко на макс(в близост до червената зона) и сякаш след това двигателят "отпушва" максималното си представяне, в смисъл че след такива понастъпвания моторът почва да се държи по-добре вече и в по-ниските обороти, спрямо преди това. Не съм имал щастието досега да разработвам ново Subaru, но няма логика boxer-a да е по-различен в това отношение. Подчертвам, че споделям това мнение и наблюдение чисто като интензивен потребител на нови коли без задълбочени познания по ДВГ :), а не като техническо лице.
На твое място бих си сменял маслото по-често от заложените стандартни сервизни интервали по гаранция. Повишен разход е, но би ти се отплатил по-нататък, ако планираш дългосрочно да си караш колицата. В предната ми фирма като взехме Skoda Octavia и ми казаха да дойда след 1 г. или 30 000 км. направо ми стана смешно. Когато колата наближи 20 000 км. моторът(2-литров комън рейл) почна да вибрира и стана осезаемо по-шумен. Не издържах и макар, че е фирмен автомобил с гаранция - закарах я за смяна на маслото, след което всичко се нормализира. Представям си какво се случва в мотора, макар и нов, през тези 10-15 000 км. през които работи с очевидно амортизирано масло.

Пет Май 17, 2019 10:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm
Мнения: 393
Местоположение: София
Автомобил: Outback b13 H6, Outback b12 H6, XV
Рейтинг: 125
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
bestbg написа:
...............

.............
В предната ми фирма като взехме Skoda Octavia и ми казаха да дойда след 1 г. или 30 000 км. направо ми стана смешно. Когато колата наближи 20 000 км. моторът(2-литров комън рейл) почна да вибрира и стана осезаемо по-шумен. Не издържах и макар, че е фирмен автомобил с гаранция - закарах я за смяна на маслото, след което всичко се нормализира. Представям си какво се случва в мотора, макар и нов, през тези 10-15 000 км. през които работи с очевидно амортизирано масло.



Малко ще го разводим и ще се отклоня от темата, но и аз съм покарал няколко различни марки нови автомобили. Аз лично такава разлика след 30-40к не съм забелязал и относно разход. Но при тях разхода който дават по книжка и реалност не е в толкова голяма разлика.(+1л/1.5л) А при метановата даже няма разлика. :pardon:

Относно Шкода и тяхното обслужване както и дачия. Шкодата от нова и се сменя маслото на 10-15к км а те казваха 30к. Тя харчи масло от нова. Бензиново кади по същия начин. Дачията и тя е по същия начин. А субаруто след месец (на 10к) влиза за масло. Ако не се врътнат и по бързо оставащите 3000км :)

_________________
Subaru XV Premium 2.0 `18
Subaru Outback H6 3.0 `05
Subaru Outback H6 3.0 `03
Subaru Outback 2.5 `98 USA
Subaru Legacy 2.2i GX `95
Toyota Corolla D4D `06
Skoda Octavia AXR `07
LR Discovery 300Tdi `96

Пет Май 17, 2019 10:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 328
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lineartronic; SVX '93
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет колега bestbg и честита колица, макар и вече да си и понавъртял малко километри.

На въпросите ти, макар моят опит да е с първото поколение 150 к.с. :
Със сигурност ще се подобри разхода и представянето след 10-15 х.км. Моята я взех на 10х., но след още около 15х. вече имаше разлика в положителна посока.
За оптимизиране на разхода, освен разработването на автомобила, има значение и разработването на задкормилното устройство. Тоест, трябва малко практика и време, за да свикнеш на Линеартроника и да можеш да си постигаш оптималните му режими. Не е драматично по-различно от предишните автомати на Субару, но си има леки пинизи.

Разходът, който дават по книжка е постижим /при уговорка разработен автомобил/ при каране със до 120 км./ч. вкл. по равен път. 120 км.ч по равно са ти 2000 оборота на двигателя. Установил съм, че при моята кола тези обороти са границата на икономичния режим. При каране с до 2000 об., разходът, който е даден от производителя в спецификациите се постига. Забелязал съм и, че при моята кола, при спокойно каране, софтуерът така сменя предавателните числа, че се стреми да държи двигателя в обороти в интервала 1500-2000.
Правил съм си експеримент, дали мога да се включа в дадената от производителя норма на разход, като си наложих пред една лятна отпуска да карам само със 120 на магистралата и до 90 по другите пътища. Колицата вози 4 човека и беше пълна до козирката с багаж.
Ето толкова пълна:
Прикачени файлове:
20170807_101347_.jpg

Нулирах си първия километраж. Дестинация: София-с.Медвен-Балчик-София. Само по "Хемус", без "Тракия"... и малко в планината, разбира се.
Резултат при връщането:
Километри:
Прикачени файлове:
20170815_124554.jpg

Среден разход:
Прикачени файлове:
20170815_124548.jpg


Освен оборотите, друг репер за икономично каране е 15% натиснат акселератор/педал на газта/. Трябва да имаш на инф. табло и режим, в който да ти показва и това. Над 15 % вече си извън икономичен режим на каране.

Съвсем отделен е въпросът, дали и колко често се кара така. :pardon:

Та такива ми ти работи с XV първо поколение. Нямам наблюдения над второто, нито съм чел, но предполагам нещо все са оптимизирали, било по разход, било по обезшумяване, било нещо друго, освен чисто визуалните промени и 6-те коня отгоре.

Аз лично не бих сравнявал представянето и с кола от друга генерация и с друга мощност под капака. Всяка си има нещо различно...

Поздрави и да те радва колата.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Май 19, 2019 10:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 486
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 183
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
.........
Със сигурност ще се подобри разхода и представянето след 10-15 х.км. Моята я взех на 10х., но след още около 15х. вече имаше разлика в положителна посока.
.................


Това в голяма степен потвърждава написаното от мен по-горе. Както казах - многократно наблюдение :pardon:

Нед Май 19, 2019 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 5 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: tiho и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор