Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Дек 09, 2019 2:22 am



Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Подгрев на двигател 12v 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am
Мнения: 40
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет. Търся вариант за подгрев на двигател, който да не изисква външно захранване.
Из интернет се натъкнах на силиконови подложки, които да се сложат под картера но не намирам на българския пазар + това не мога да се ориентирам добре кой е правилният избор. Също така не мога да разбера имат ли термостат или някакъв температурен датчик за изключване след достигане на определената температура.
Някой ползва ли такова нещо и може ли да ми препоръча. Видях множество устройства, които обаче изискват включване в 220v мрежа, което ми се струва безсмислено. По често ползвам колата извън града, като престоява на вън в студено време.

Автомобилът е Subaru Outback 2008 Diesel

Вто Дек 03, 2019 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 575
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 234
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ти сигурен ли си, че искаш да си натовариш акумулатора и с това? Този мотор и с текущото си мижаво по размер акумулаторче едва пали, и ако си забравиш една лампичка в купето за през нощта през зимата - не можеш да запалиш сутринта, а като ръгнеш и да ти захранва подгрев на картера?

Вто Дек 03, 2019 2:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 78
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С 12 волта, най-много да си запалиш цигара.
Ето един вариант, който изпозлва дизел и подгрява антифриза. (Печица Webasto) ЦЪК

Вто Дек 03, 2019 2:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 575
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 234
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
antonimoo написа:
С 12 волта, най-много да си запалиш цигара.
Ето един вариант, който изпозлва дизел и подгрява антифриза. (Печица Webasto) ЦЪК


Това по принцип е най-добрият вариант, особено ако колегата нощува по полянки и паланки зимно време :)
По-скъпо е от подгрева на ток, но пък е напълно автономно.

Вто Дек 03, 2019 2:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am
Мнения: 40
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колата я имам от 3 години и до сега проблем със запалването не съм имал никога. Стояла е по една седмица зарината от сняг.
Причината поради която търся нагревателна подложка е по-бързо достигане на работна температура. Т.е. идеята след като запаля двигателя, да загрее по-бързо, няма да се товари самия акумулатор.
Търсих лесен вариант, който не изисква всичко, което предложената печица Webasto изисква за инсталация. Колата загрява доста бавно, особено в редките случай, когато я използвам за градско шофиране (термостата беше сменен скоро но не се промени нищо).

Вто Дек 03, 2019 2:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 575
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 234
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Angel23 написа:
Колата я имам от 3 години и до сега проблем със запалването не съм имал никога. Стояла е по една седмица зарината от сняг.
Причината поради която търся нагревателна подложка е по-бързо достигане на работна температура. Т.е. идеята след като запаля двигателя, да загрее по-бързо, няма да се товари самия акумулатор.
Търсих лесен вариант, който не изисква всичко, което предложената печица Webasto изисква за инсталация. Колата загрява доста бавно, особено в редките случай, когато я използвам за градско шофиране (термостата беше сменен скоро но не се промени нищо).


Ми такава си е колицата - не е от термостата. В Неделя я запалих при -2, и 30 км. по-късно още бях на 60 гр. на антифриза.
Колегите с бензиновите мотори се чудят как да ги охлаждат, а ние пък се чудим как да ги топлим. Subaru ще, какво да го правиш ROFL
Най-добрият начин да постигаш по-бързо работна температура е да топлиш антифриза. Аз бих си сложил с удоволствие дизелова печка, но ме спира по-скоро цената в момента, а не разправията по инсталацията.
И малко офтопик - ще споделиш ли с какъв акумулатор си(марка, модел, размери)?

Вто Дек 03, 2019 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 497
Местоположение: София
Автомобил: Forester XT 2014
Рейтинг: 290
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Каква ви е крайната цел? - топъл двигател или топло купе или и двете.
Ако е за двете решението е както на колегата или ел. подгрев на 220 волта.

Ако е за купето може да си вземете ел. печка и да си я пускате по време на движение за да съхраните
акумулатора.

Ето една възможност:

Вто Дек 03, 2019 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am
Мнения: 40
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
1. За акумулатора ще споделя като се прибера, че не ползвам колата в ежедневието си и седи в гаража, а съм я купил с този акумулатор и въобще не съм обръщал внимание какъв е, защото не прави проблем (два пъти съм го зареждал със зарядно профилактично през годините, но никога по необходимост).

2. Колкото до целта - целта е топъл двигател. Гледам, че има разни термо подложки за по 20-30 $, но исках да проверя дали някой е ползвал.
За купето нямам ядове, има подгрев на седалките (задните пътници да се гушкат и да се топлят).

Вто Дек 03, 2019 3:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 497
Местоположение: София
Автомобил: Forester XT 2014
Рейтинг: 290
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За евтино решение мога да ви препоръчам нагревател за антифриз 12в(с подгревни свещи за антифриз) - втора употреба.

Ето един примерен линк

А ето и как да си го вържете

Вто Дек 03, 2019 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 385
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма как да подгрееш предварително колата с акумулатора.
Необходими са около 4кВ мощност за поне 30 минути. Няма такъв акумулатор, който да може да ти даде 2кВ/ч (не броим Тесла и други такива :) )
Ако нямаш достъп до 220В - единствения изход е бензинова/дизелова печка. За около 500лв ще си намериш оборудвана втора употреба.
Ако имаш 220в:
https://www.amazon.de/dp/B019M2SJKO/ref ... =8-2-fkmr0

Някои дизелови модели имат подгряващи електрически системи - но те работят когато колата запали.
Създадени са защото дизела харчи толкова малко, че при сериозен студ - не може да загрее за 1/2 час.

Не мога да сложа печка защото газовата уредба е на единственото свободно място при двигателя.
http://mmc-manuals.ru/all_webasto/insta ... .0_b_E.pdf

Сря Дек 04, 2019 11:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am
Мнения: 40
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
subarist написа:
Няма как да подгрееш предварително колата с акумулатора.
Необходими са около 4кВ мощност за поне 30 минути. Няма такъв акумулатор, който да може да ти даде 2кВ/ч (не броим Тесла и други такива :) )
Ако нямаш достъп до 220В - единствения изход е бензинова/дизелова печка. За около 500лв ще си намериш оборудвана втора употреба.
Ако имаш 220в:
https://www.amazon.de/dp/B019M2SJKO/ref ... =8-2-fkmr0

Някои дизелови модели имат подгряващи електрически системи - но те работят когато колата запали.
Създадени са защото дизела харчи толкова малко, че при сериозен студ - не може да загрее за 1/2 час.

Не мога да сложа печка защото газовата уредба е на единственото свободно място при двигателя.
http://mmc-manuals.ru/all_webasto/insta ... .0_b_E.pdf



Ам, пак да поясня, проблем с паленето нямам и не съм имал (да чукам на дърво). Искам двигателят да загрява по-бързо зимата и за това търся електрическо решение. Идеята е НЕ да работи преди запалване, а да подгрява докато двигателя е запален, за да достигне работна температура по-бързо.
Надявам се да съм бил достатъчно ясен сега :)
п.с. Варианта за подгряване на антифриза изглежда разумен, но търся и други предложения.

Сря Дек 04, 2019 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm
Мнения: 112
Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester' 09, 2.0, MT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Дизеловите двигатели загряват бавно, поради по-високото КПД. Пежо-Ситроен, а и други марки, използват блок с 4 подгряващи свещи, които се управляват от компютър и които подгряват антифриза след запалване на автомобила. Преди време монтирах нещо подобно на автомобила на приятел, като допълнително на този блок със свещите поставих термо-изключвател на 60 градуса (или 70, не помня вече). След запалване, след около 10-15 секунди забавяне, се включват подгревните свещи. При достигане температурата на изключвателя, се прекъсва захранването към тях. Термо-изключвателя се възстановяваше (включва) мисля при падане на температурата до около 50 градуса (по спомен).
Оригиналното управление на Пежо-Ситроен е в компютъра и той автоматично намаля броя на работещите свещи до достигане на работната температура. Може да си намериш от морга такъв блок, но управлението трябва да ти го направи някой. Аз го направих по-най простия начин с термо-изключвател. Имай в предвид, че тока на свещите е голям.

Сря Дек 04, 2019 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 385
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако става въпрос за това...

https://www.megaparts.bg/product/1204684834
https://www.megaparts.bg/product/314718946
https://www.megaparts.bg/product/2045861907

Избери си някой такъв .. и с малко електроника ако си фен на DIY.
Можеш да го свържеш преди радиатора на парното в охладителната система.
После:
- Термореле (повечето готови комплекти са за 10А, ще трябва да сменяш релета )
- Таймер за да не почне да смуче ток още като дадеш на контакт.

- Или направо грубо с прекъсвач (но пак трябва да командваш мощно реле около 50А). ( И да си гледаш таблото кога да го изключиш. :) )

Сря Дек 04, 2019 8:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 575
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 234
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Ангел, крайната цел ти се разбра, ама смисълът, т.е. ползата от цялото нещо - не. Казваш, че не гониш топлина в купето, нито имаш проблем с паленето, там където ходиш. Тогава аджеба - какъв ти е зорът с по-бавното достигане на работна температура на двигателя? Искаш по-бързо да можеш да я юркаш на по-високи обороти, или идеята ти е да увеличиш живота на мотора?

Чет Дек 05, 2019 7:30 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am
Мнения: 40
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Колега Ангел, крайната цел ти се разбра, ама смисълът, т.е. ползата от цялото нещо - не. Казваш, че не гониш топлина в купето, нито имаш проблем с паленето, там където ходиш. Тогава аджеба - какъв ти е зорът с по-бавното достигане на работна температура на двигателя? Искаш по-бързо да можеш да я юркаш на по-високи обороти, или идеята ти е да увеличиш живота на мотора?



Живота на двигателя като цяло ми е целта. Колата ми харесва, върши ми идеална работа и не искам скоро да се занимавам да си търся нова. Ако смятате, че няма особена нужда или полза няма да се занимавам. Не съм автомобилен експерт, просто обмислям неща, които биха били полезни за автомобила в дългосрочен вариант и които не костват повече от автомобила, така да се каже. :)
Може би на мен ми се струва, че загрява бавно. А може причината да е, че преди да термостата и разни други неща, загряваше по-бързо и сега ми се струва бавно... и аз не мога да кажа.

Чет Дек 05, 2019 9:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 575
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 234
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Angel23 написа:
...Живота на двигателя като цяло ми е целта. Колата ми харесва, върши ми идеална работа и не искам скоро да се занимавам да си търся нова. Ако смятате, че няма особена нужда или полза няма да се занимавам. Не съм автомобилен експерт, просто обмислям неща, които биха били полезни за автомобила в дългосрочен вариант и които не костват повече от автомобила, така да се каже. :)
Може би на мен ми се струва, че загрява бавно. А може причината да е, че преди да термостата и разни други неща, загряваше по-бързо и сега ми се струва бавно... и аз не мога да кажа.


Eee, така кажи бе човек :), още от самото начало. Сега вече е ясно каква ти е крайната цел, която преследваш.
Нека и по-грамотните технически от мен да се изкажат, но моят съвет е да следваш вече направените изводи за добри практики с този мотор в раздела Diesel Boxer(хубаво масло; навременна смяна на съединител и маховик; изправна горивна с-ма(дюзи най-вече) и др. ).
Друго, което също можеш да подобриш малко в това отношение е в периода Ноември-Април да караш с масло 0W30, а в останалия - 5W30. Но това само при положение, че както казваш - зимата имаш чести стартове на много студено. И пак е малко спорно колко голям ще ти е крайният ефект, и дали си заслужава.
Мисли в насока безкомпромисната поддръжка, а не как изкуствено да грееш по-бързо мотора.

Чет Дек 05, 2019 12:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 142
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Това което си намислил е добре , но е изпълнимо само с "мокра" нафтова печка .

Чет Дек 05, 2019 1:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 121
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 150
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста интересна идея с тези подгряващи свещи за антифриз, даже не знаех че съществува такова нещо. :)
Някой, който си е монтирал, да сподели колко по-бързо загрява колата с тази екстра?

Чет Дек 05, 2019 2:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1382
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 496
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скапания WV 1,9 ТДИ имаше такива-3бр. и да ви кажа това е голяма глупост...като е студено и то не толкова например 5-6градуса колата загрява след 15 километра....тази кола и 10 свещи да имаше все студена ще върви при преход под 10км.Подгряване на 12 волта не върши работа.Вариант е само 220в. в гараж или Вебасто.. :good:

Чет Дек 05, 2019 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 147
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensis 2.2 D-4D 2011
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах Лагуна 2 2.2dCi мотор ( баща ми я кара сега), който има фабрично 4 свещи за затопляне на антифриза по 300W всяка. Управляват се от компютъра, като се взема под внимание околната температура и тази на мотора. Могат да работят 2, 3 или 4 свещи. Колата загряваше осезаемо по- бързо при минусови температури, отколкото при +7- 8 градуса. Най- вече се чувства в градско, когато повече работи на празен ход. Субаруто и сега Авенсиса са много тегави на градско със загряването. Може би малко допринася за по- бързото загряване автоматичното вдигане на оборотите до около 1000 при пуснато парно на студен мотор, но пак е доста по- бавно от подгряващите свещи за антифриза. Има и друго, ако подгрева на задното стъкло е включен тези свещи не се включваха, както и докато работят другите, в цилиндрите ( обикновено е преди и известно време след запалването) също. Беше ми нагоряла едната обувка на един от силовите кабели на релето, което ги включва, еми усети се почти веднага, че не работят.
Друг е въпроса дали алтернатора ще издържи, ако не е разчетен, щото си е доста голям ампераж.

Пет Дек 06, 2019 9:58 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор