Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 19, 2019 4:08 am



Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 ОБД газов инжекцион на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има ли колеги с такива уредби. В други форуми четох, че това е много добър избор и системата е адаптивна - свързва се с ОБД буксата и се донастройвала едно към едно с работата на бензин.

Аз мисля, че при мен е неприложима, защото моето Легаси е произведено 1999 г. и не е ОБД2.

Ако има някой с такава, моля да сподели.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Пон Окт 01, 2012 1:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4245
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1999г е ОБД2, преди 1996 не са.

Пон Окт 01, 2012 1:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това важи за американските, моята е за Европа.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Пон Окт 01, 2012 2:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm
Мнения: 1158
Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 56
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм с такава уредба, няма ядове никакви. Сложих я на Импреза 2.0 160кс, 2006та. От първото запалване си тръгна и няма никакви забележки към вървеж и разход. Вчера я тествах на извънградско и е чудесна.

Преди карах Импреза 1.5 107кс, 2008ма - пак със същата уредба (но сетъп за по-малкото коне) и пак нямаше никакви проблеми освен донастройване в началото - докато й хвана спатиите.

Не съм сигурен дали е вързана за OBD буксата... не им разбирам много на подробностите по монтажа... ще погледна :)

Пон Окт 01, 2012 3:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пак опираме до по-новите коли, поддържащи ОБД2 протокол.

http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 43&t=88627

И

http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 43&t=86279

Ето тук прочетох за такива уредби и се замислих.
Аз съм с ФОБОС 1 от почти 4 години. Не е зле, но мисля, че не е както трябва. Играха си с настройките, но не мога да я сваля под 11/100 извънградско. Всъщност я свалих на 10 и малко, но с каране с 90 км в час, което си е досадно.
Вървенето е почти като на бензин, но..... все има какво да се желае.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Пон Окт 01, 2012 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm
Мнения: 1158
Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 56
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хм, да, не съобразих това. Първоначално реших, че просто събираш впечатления. Не съм сигурен, че има OBD1 уредби. но нищо чудно някой да е заел и тази пазарна ниша :)

Така или иначе OBD връзката с газовата уредба е доста ефективна концепция. Наистина останах впечатлен как на първото запалване след монтажа си работеше всичко, само коригирахме налягането на изпарителя леко, после автокалибрация и смесите си дойдоха в зеления диапазон от воле. Разхода е 1:1 като бензиновия: около и под 8/100, като мерих пълно-пълно, след 200 км магистрално каране (120-140км/ч). Градското не съм го засекъл още, но то е доста субективно.

Доускорението над 90 може би е с минимален компромис, освен ако не си въобразявам.

Пон Окт 01, 2012 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Легаси и Аутбек от 1999 и 2000 година са с ОБД2 букса, но са с някакъв по-стар протокол. Явно се получава ОБД 1,5.
Митака така ме зариби за Романо, гаозво което се донастройва по само по ОБД2, ама тази опция така и не проработи. После и при Иво Ленков ходих, и той каза - няма да стане.
Така, че при нашите коли, истинско ОБД2 и газово дето да се донастройва по него - след 2001.

Вто Окт 02, 2012 9:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm
Мнения: 1158
Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 56
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега погледнах при мен - OBD буксата ми е свободна. Ако газовия си говори с бензиновия комп, не е през тази букса под волана. Възможно ли е да има втора, на която да е закачен?

Вто Окт 02, 2012 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 06, 2012 2:08 am
Мнения: 362
Местоположение: Варна
Skype: piccaso_59
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Няма такава газова уредба, която да е с ОБД букса !
Компа на газта е вклучен към компа ECU на колата. Съответно ако изкарате компа на газта, няма запалване !
Компа на газта си има индивидуален порт, чрез който се контролира/настройва компа на газта.
Обикновено кабелите са доста скъпи - над 200 лв говорим. Не е ясно защо е така !
М/у другото намерих английски сайт където продават окомплектовка за всякакви газови уредби и софтуер за настройка на приемливата цена от 70 лв.

Та така де. Все пак не искай колата да ти гори малко като я караш като дивак :)
Ако със 100 км/ч на бензин ти гори 8, то 10 на газ е в допустимите норми.
Но ако искаш да ти гори 10 на газ със 140км/ч някъде губиш нишката ... Няма как да стане ( особено при положение че на 5-та предавка си над 2500 оборота нали ? )

Сря Окт 03, 2012 6:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На същата букса ти е закачена газта. Просто откъм кабелите на буксата се прихващат 1/2/3 кабела в зависимост от протокола. Поне при мен е так.

Сря Окт 03, 2012 7:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Krass "Митака така ме зариби за Романо, гаозво което се донастройва по само по ОБД2, ама тази опция така и не проработи. После и при Иво Ленков ходих, и той каза - няма да стане."


А Митака не знае ли какво е ОБД-то на Аутбек 2000??????

Аз не успях да прочета моята с ЕЛМ 327 и Евоскан. В Евоскана има опции SSM II, SSM I, SSM others, но не се свърза с ЕКУ-то.

За мен изводът е че, преди ОБД2 всеки производител си има свой протокол и трябва дилърски скенер или афтърмаркет за съответния производитeл, или скъп афтърмаркет, който да поддържа много протоколи и да ги разпознава.

ОБД2 е друга работа - там май нещата са унифицирани за всички производители.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Сря Окт 03, 2012 7:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
[quote="didoya"]На същата букса ти е закачена газта. Просто откъм кабелите на буксата се прихващат 1/2/3 кабела в зависимост от протокола. Поне при мен е так.[/quote

Т.е. газовият комп е в постоянна комуникация с бензиновия и следи т. нар. "тримове" за корекциите и се стреми да ги изравни с бензиновите.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Сря Окт 03, 2012 7:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Именно.

Аз съм с Landi Renzo Omegas OBD2 с опцията "Realtime Adaptation".

Сря Окт 03, 2012 7:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам, че при теб няма проблеми от сорта на светещ Чек Енджин или други подобни.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Сря Окт 03, 2012 7:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мне, няма:)

И се цеди до прекъсвач на газ без никакви сецания или придръпвания.

В общи линии за коли, които имат ОБД2 според мен си заслужава инвестицията в такава система. В противен случай газаджията, който ти настройва колата наистина трябва да е гуру, а те наистина са рядкост в Бг. Без да се обижда никой:)

Сря Окт 03, 2012 8:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ясно. Ще си караме така с компромиси и ще чакаме по-добри финансови времена за по-нови коли.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Сря Окт 03, 2012 9:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2072
Местоположение: Бургас
Skype: mladennedev
Автомобил: Outback '01 H6
Рейтинг: 234
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
patko написа:
Ясно. Ще си караме така с компромиси и ще чакаме по-добри финансови времена за по-нови коли.


Разхода 11/100 не ми се вижда кои знае колко много за такъв автомобил. Твоя е с по малък мотор и нали се сещаш че за да върви иска мачкане.
Друго Субару е с мотор които е лаком и иска хранене, и за 2.5л. мотор трябва изпарител за 250кс.

Обади се някои ден, ако братовчеда има софт. за твоето газово да го пипне.
След като смени моя изпарител и 3-4 обиколки и 20-30 пъти пълнене на оборотомена на всички предавки вече карам друга кола! 1-то зареждане ми даде точно 12.5 /100 като съм я понатискал, преди по същия маршрут грубо сметнато малко над 11 /но може и повече да е/ без юркане.
2-то зареждане в момента не я натискам и мисля че ще е доста надолу.

patko написа:
Krass

Аз не успях да прочета моята с ЕЛМ 327 и Евоскан.


кабела елм327 няма да тръгне с евоскан, трябва друг софт.
за елм327 мисля че ставаше с тъч скан, има безплатна версия за 1 или 2 седмици опитаи я.
Аз имам и обд2 и елм327, но ми се скапа монитора на лаптопа.
--------------------------------------------------------------------
по темата за самоубочаваите се газови уретби, незнам какво друго може да чете от ОБД2 газовия компютър освен Ламда-та взета от 1-та сонда. Реално компютара на колата винаги си търси сместа и ламда 1-ца, от там започва да си прави корекциите. и понеже газта е друг вид гориво, корекциите на газ са различни, но това се компенсира с по големи дюзи, и/или повишаване налягането на изпарителя за да може газовите дюзи да отварят за същото време както когато колата е на бензин. ако сместа обеднее бензиновия комп. подава корекция и удължава времето на отваряне на дюзата, НО има един момент когато я нацепиш и корекцията е много в + неможе толкова бързо да коригира и ти светва чека за бедна смес, или пък дюзата остава прекалено голямо време отворена и така се застъпват с някоя друга и, така и така....
Ако имате опция за се свърже ламда сонда към газовия комп. направете го така тои ще знае във всяко едно време дали сместа е добре или не и ще може да коригира чрез корекция на самата карта / графика/ да обогатява или обеднява сместа, тогава бързодеиствието ще е по голямо и няма да се получават моменти на натрупване на грешки.

_________________
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja - продадена
Facebook: Medovo Bee Farm
Get Rich or Die Tryin'
スバルバハ

Сря Окт 03, 2012 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм много наясно, но дори и само 1-та ламбда да се чете, то газовият компютър вероятно прави корекции с директните данни от нея.

В нашия случай газовият компютър прави косвени корекции по ламбда. Той взема информация за това по промяната на бензиновите инжекторни времена.

При мен ламбдата е свързана, но може и да не се връзва. Това е за улеснение на инсталатора - да се опита да доближи максимално двете синусоиди при работа на бензин и на газ.

И пак е много трудно да се намери оптималния режим.

Спомних си, че при теб в началото ламбдата не беше свързана.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Сря Окт 03, 2012 1:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm
Мнения: 1158
Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 56
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
Разхода 11/100 не ми се вижда кои знае колко много за такъв автомобил.
patko написа:
Ясно. Ще си караме така с компромиси и ще чакаме по-добри финансови времена за по-нови коли.
Ако не е Н6 е висок този разход. Моята 2.0 харчи 8/100, 2.5цата да харчи 9-9,5/100 или макс 10/100. 11 вече идва множко. Не че ще обърне каруцата, но не е оптимално. И в дълговременна перспектива 10% допълнителна икономия от гориво не е за пренебрегване, в смисъл, че ако OBD концепцията пести 10% повече спрямо старите АГУта си заслужава по-високата покупна цена, все пак един път се купува.

Сря Окт 03, 2012 5:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 899
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес попрочетох малко.
При ОБД уредбите газовият комп следи всички данни от датчиците, които се следят и от бензиновия. Същото е като закачиш скенера и гледаш живи данни. Затова мисля, че нещата ще са много по-добре.

Моят Фобос следи МАП - той си има собствен, темп на водата, темп на газта, налягане на газта.
ОБД системата следи повече данни, следователно работата трябва да е по-прецизна и постоянно да се обновявя и адаптира към различните режими.

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Сря Окт 03, 2012 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: peshehodetz и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор