Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
 Как да познаем здравият боксеров мотор? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 23, 2013 4:39 pm
Мнения: 10
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

извинявам се ако не пиша на правилното място. Доста преглеждах форума, но не намерих тема, където пише за това как се избира Суби и по-точно как се прави проверка дали боксеровият мотор е здрав (Да - насочил съм се да си взимам Субару). Направи ми впечатление, че е доста хвален мотор тук като цяло, но ми направи впечатление и, че доста от хората изразили мнение са се сблъсквали със сменя на мотор (!), което е малко странно на пръв поглед. И така ходейки по автокъщи, обаче, установих, че като шум е тотално различен от останалите и от тук започнаха размислите.. Какво имам предвид - често пъти ми се струваше, че имаше тракащи шумове от Субитата, които гледах, че моторите им тресат доста. Например от страната на единият чифт цилиндри сякаш друса повече, отколкото от другата. На едно Легаси (EJ20) имаше тракащ шум от към центъра на мотора, не от клапани и не от звука на инжекторите. Като разход на масло намерих тема във форума, която ме успокои, че не са от най-харчещите. Досега каквито коли съм карал, не са горяли изобщо масло - в рамките на 500-600мл на 10000км пробег, което аз намирам за абсолютно нормално - говоря за нормално каране, а не душманската. В един стандартен редови мотор винаги съм считал за важно да се мери компресията преди покупка. Оглеждайки свещите ако не са омаслени и при еднакви стойности на компресията съм считал за себе си, че в мотора има още хляб.
Дали при боксера подходът е приложим? Не искам колеги да се заяждам - просто съм се навил да взимам Субару, но установих, че за целта трябва най-напред да понауча как да позная моето Субару - здрав боксер, скорости, 4х4 (дифове), другото мисля, че се поправя и е поносимо. Ще съм благодарен ако споделите вашият познавателен подход за това как преценяте дали Субито, което гледате става за инвестиция. Да, колите и жените са късмет, но мисля, че всеки си има свой начини при избора.

Поздрави.

Съб Фев 23, 2013 5:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 23, 2013 4:39 pm
Мнения: 10
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Трудно ми е да повярвам, че никой не иска да сподели мнение по въпроса. Със сигурност всеки собственик на Субару е минал през този въпрос. Хайде колеги - приемам всякакви мнения. :beer:

Пон Фев 25, 2013 11:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,

Не бих могъл да твърдя, че мога да дам съвет, мога само да коментирам от личен опит:

    - Боксера звучи специфично. Потракване и почукване обикновенно има при студен двигател, при загрял двигател тези шумове утихват, но не изчезват напълно. На празен ход, загрял двигател и затворен капак на двигателя ми се е случвало да въртя стартера, защото не разбирам че работи. В обороти звучи като нещо средно между моторна резачка и шевна машина :pardon:

    - Разход на масло ~500 ml / 7-8000 km, двигателя е на 195000 km, атмосферен.

    - Чукане, вибрации, гаснене показват проблем, обаче посоки доста - запалване, кабели за него, свещи, датчици, клапани, тампони на двигател и т.н. При нормална работа шумовете и вибрациите са минимални.

Като цяло - ако не се държи според очакванията ти (а дори и тогава) - води колата на преглед. Във форума ще намериш списък със сервизи и отзиви за тях.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Вто Фев 26, 2013 12:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей,
всичко от нещата, които си посочил може и е хубаво да бъде направено като проверка при възможност. Казвам при възможност, защото проверката на компресията е доста по пипкава в сравнение с редовите мотори, на които си свикнал. Боксер мотора в действителност има по-различен шум. Някои шумове са доста отличителни и говорят за определени проблеми. При възможност ти препоръчвам да вземеш при огледа човек, който поне малко се е сблъсквал с проблемите на субару боксерите. "Тресенето" на мотора е важен признак и обикновено се диагностицира най-добре от купето. Ако всичко е нормално, при загрял двигател, кандидат субариста обикновено върти ключа на положение "стартер" - разбирай, че вибрациите са нищожни и човек остава с впечатление, че мотора е спрял и опитва да го подкара наново. В противен случай трябва да се проверят кабели, бобина, свещи и т.н.
Не знам към кой модел и година си се насочил, но ако колата е 8+ години, звука , който описваш като металическо тракане при запалване на двигателя е почти на 90 % сигурен. При достигане на работна температура този шум би трябвало да изчезне - това е коментирано в много теми тук.
Скоростите се дефектоват като на всяка друга кола - лоста трябва да превключва плавно. При субару има щека за проверка на маслото в скоростната кутия. Това го правиш Задължително за да видиш какво всъщност е състоянието на маслото и дали го има. Пак в зависимост от модела задния диференциал може да се диагностицира по шума. При всички случаи, ако е налице омасляване на дифа и скоростната (която включва предния и междинния диференциал) трябва да си много внимателен.
Ако имаш възможност добре е да вземеш VIN-а на автомобила и да го провериш. В конфигурацията можеш да провериш примерно конкретния модел дали е с хидравлични клапани или подложки.
Горенето на масло също подлежи на маскиране от търговците. При добро съчетание на масло при мен разхода е около 800 г /10000 км за вискозитет 5W40(пробег 240 000 на мотора без смяна на нищо по него).

В заключение ти желая късмет - във всички случаи покупката на Субару е сложна задача, ако си ограничен финансово. Но може да се превърне и в много по-сложна, ако се сдобиеш със "съборетина", която безспирно има нужда от финансови инжекции.

Успех
Поздрави

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Фев 26, 2013 12:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm
Мнения: 507
Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, колега,
При положение, че това ти е първо субару и още нямаш лични впечатления от такава кола ти препоръчвам да си избереш сервиз (моят глас е за Любо от Люлин) и да се договориш с продавачите да закараш колата на оглед в сервиз. Там хората знаят какво да гледат и ще ти дадат най-точно информация за състоянието на автомобила. Иначе рискуваш много, ако попаднеш на търгаши.
Така ще си най-спокоен.
Успех с намирането на точната кола и да се похвалиш скоро! :good:

Вто Фев 26, 2013 2:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 06, 2012 11:01 am
Мнения: 65
Местоположение: Варна
Skype: cusebg
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0R, 2006
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Когато аз ходих да си търся Субару ме посъветваха за елементарна провека на двигателя да сложа една монета отгоре при запален двигател.
Двигателя е абсолютно симетричен (както и всичко останало в Субару :) и не би следвало да има никакви сериозни вибрации на двигателя, респективно монетата да си стои на мястото. Ако има вибрации значи мотора не работи както трябва. Разбира се проблема може да е елементарен - свещи, кабели и т.н.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=yJCEOTr4kTU

Вто Фев 26, 2013 2:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 23, 2013 4:39 pm
Мнения: 10
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, благодаря за насоките. Питам ги всичките тези неща понеже най-напред предпочитам аз да преценя дадена кола и чак тогава да викам майстор, а не за всяка видяна по автокъщите да занимавам хората. Все пак да има някакъв филтър преди да се ходи на проверка, а иначе такава със сигурност ще има при проверен човек от форума.

Вто Фев 26, 2013 4:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
по- принцип много лесно се чува дали тропа нещо , дали е боксер или не няма значение ,
аз съм имал 2 трабанта, една тойота корола 1989 (4а- ге двигател), та кролата с над 300к км и като загрее работеше токолова тихо че се срясках отначало докато свикна на светофара че е изгаснала,
но и 2те ми субара доссега импреза 2.0 115 sohc ,имаха чукане на подигач силно докато загреят и много тихо като загреят в диапазона 2000- 2500 оборота, на празен ход не се чува,
и двете са автоматик
успех

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Фев 26, 2013 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 8 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор