Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 9:54 pm



Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
 Oсновни въпроси преди покупка 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 7:16 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги.От скоро мисля за покупка на Субару. Разбира се имам не изяснени дилеми,мисля, тук зададени въпросите ще получат адекватни отговори.
Имам автомобил 4х4 с който тегля каравана тежаща 1200кг.по републиканските пътища нямам никакви проблеми, но по черно и с голяма денивелация нещата не стоят така/започва да мирише на съединител/. Така стигнах до извода,че ми трябват понижаващи предавки.И избора за марка автомобил стана лесен СУБАРУ.Всъщност не знам друг лек автомобил да има понижаващи предавки. И така да преминем на въпросите.
1.Легаси или Оутбег и каква е разликата между тях освен просвета./1999г.-2003г./
2.Двигателя 2,5 или Н3 /за 2,5 четох мнения, че има склонност към прегряване това така ли е?/
3.Поддават ли се на горивото метан,имали заводски аванспроцесор или се търсят други варианти?/гледах таблицата за разход на гориво,която е полезна за бензин и пропан за съжаление метан нямаше, но ви адмирирам това е полезна информация за новаци като мен,а и за сравнение така по - лесно биха се открили проблеми с горенето./
4.Автоматичната кутия ще се справи ли с товар 1200кг. на пресечен терен и денивелация? /за автомата четох за торка, но да ли това нещо понижава предавателното число = на понижаващи предавки на ръчна кутия така и не разбрах?
Това са основните въпроси които ме тормозят със сигурност ще има и още, но всичко по реда си.
Моля да ме извините ако някои от въпросите са развивани в отделни теми.Четох много, разбрах много, но в един момент започнах да се обърквам .Предполагам защото Субару не ми е познато./пример задвижващ мост:кои са 55:45 и кои са 75:25 и кой е водещия мост/
Благодаря.

Пет Мар 22, 2013 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 7:16 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
:-? Помагайте все още нито един от въпросите не ми е изяснен, а сезона за караваните идва.

Пон Апр 01, 2013 4:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1.Легаси или Оутбег и каква е разликата между тях освен просвета./1999г.-2003г./
- Основната разлика е клиренса, поради което има и разлика в окачването. Има Легаси с въздушно окачване, което се вдига на нивото на Аутбек.

2.Двигателя 2,5 или Н3 /за 2,5 четох мнения, че има склонност към прегряване това така ли е?/
- Предполагам, че питаш за H6 , а не за H3. Аз лично не мога да твърдя , че имат склонност към прегравяване. По-скоро при 2,5 има проблеми гарнитури.

3.Поддават ли се на горивото метан,имали заводски аванспроцесор или се търсят други варианти?/гледах таблицата за разход на гориво,която е полезна за бензин и пропан за съжаление метан нямаше, но ви адмирирам това е полезна информация за новаци като мен,а и за сравнение така по - лесно биха се открили проблеми с горенето./

- Някои колеги карат на метан без проблем. Други са с пропан-бутан. За аванспроцесор не мога да кажа.

4.Автоматичната кутия ще се справи ли с товар 1200кг. на пресечен терен и денивелация? /за автомата четох за торка, но да ли това нещо понижава предавателното число = на понижаващи предавки на ръчна кутия така и не разбрах?

- Понижаващи предавки имат само ръчните кутии. Автоматичните нямат бавни.

Четох много, разбрах много, но в един момент започнах да се обърквам .Предполагам защото Субару не ми е познато./пример задвижващ мост:кои са 55:45 и кои са 75:25 и кой е водещия мост/

- Зависи от модела в различните години. Най-общо може да се каже, че ръчните кутии са 50/50, а автоматиците от 90/10 до 50/50 като се променя при нужда.

Дано съм бил полезен!

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Пон Апр 01, 2013 5:12 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, в книжката на колата ( 8-24 при немската ) е записано следното:
- максимално тегло на колата, когато има прикачена каравана към нея е :
за 2,5 - 2065 кг
за 3,0 - 2090 кг
ГОВОРЯ когато колата е стъпала на кантар и и е прикачена караваната, като от центъра на задната ос, теглича трябва да стърчи на 1180мм ( за Аутбек)
- максимално допустимо тегло само на задната ос е 1170 кг и за 3.0 и за 2.5
При всички положения с Аутбека ще е по-добре да теглиш, отколкото с Легаси, особенно по черно, и при всички положения е по-добре да е 3.0 , отколкото 2.5.....и според мен с автомата е по-добре, независимо , че няма понижаване както при ръчката (физическо).....
За газифицирането, на 3.0 излиза малко по-скъпо но в рамките на поносимото (освен ако не те сърби течна фаза да слагаш).....за метан не забравяй, че самата уредба тежи доста и си изяждаш предимството от към кг при товарене.....
Според мен се насочи директно към 3.0 АТ, но според мен можеш да се насочиш и към Форестър (не турбиниран)

В Германия, тези които теглят ремаркета и колесари с лодки в повечето случай се задоволяват с 2,5, НО когато теглят каравани - масово се насочват към 3.0

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Пон Апр 01, 2013 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 7:16 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря колеги :bow: Със сигурност всичко споменато ще ми е от полза.
Имах предвид трилитровия двигател / Н6 / грешката е вярна.От написаното за задвижването предполагам, на автомата водещ е предния мост.Наскоро пробвах Субару с автоматична кутия и поднасяше задницата сякаш водещият мост е задния.Или 4*4 не работи коректно или .....???
За прикачения товар малко сложно написано в книжката.Имам предвид, че се налага разсъждения : колата + прикачения товар; прекачения товар + половината кола/заден мост/ третото разсъждение няма да го пиша, че е глупаво.А и се налага качване на кантар.Щеше да е по лесно прикачен товар допустимо до ......тогава просто гледаш какво пише в документите на караваната и си готов.
Благодаря и на двамата колеги и сграждани надявам се да видим след като се сдобия със Субару.
Чудя се защо други не коментират толкова ли са глупави въпросите?

Сря Апр 03, 2013 8:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По данни от каталози

Субару Легаси 1998-2003
2.5 GX с 5-степенна ръчна скоростна кутия и понижаващи предавки, няма LSD диференциал
разпределение въртящ момент предна/задна ос - 50/50
стандартно окачване с клиренс 155 мм.

2.5 GX с 4ЕАТ кутия с Active AWD, няма LSD диференциал, 2001-2003 с VDC,
Разпределение въртящ момент предна/задна ос - от 90/10 (80/20) до 50/50
Окачване на въздушни възглавници с клиренс 140/170 мм.
За моделите 2002-2003 год. въздушното окачване е заменено със стандартно с клиренс 155 мм.

Субару Аутбек 1999-2003
2.5 GX с 5-степенна ръчна скоростна кутия и понижаващи предавки, има със заден LSD диференциал
Разпределение въртящ момент предна/задна ос - 50/50
Стандартно окачване с клиренс 190 мм.

2.5 GX с 4ЕАТ кутия с Active AWD, с VDC, има със заден LSD диференциал
разпределение въртящ момент предна/задна ос - от 90/10 (80/20) до 50/50
стандартно окачване с клиренс 190 мм.

3.0 H6 с 4ЕАТ кутия с VDC и VTD, и със заден LSD диференциал
разпределение въртящ момент предна/задна ос - от 45/55 до 50/50
стандартно окачване с клиренс 200 мм.

Разликите между Легаси и Аутбек освен клиренса, окачването, наличието на Н6 двигател и VTD, практически няма. Има козметични разлики във височината, дължината и ширината, междуосието е еднакво. Аутбеци след фейслифта от 2002 са с електронно арматурно табло.

Практически разпределението на въртящия момент предна/задна ос и при двете системи се променя постоянно, динамично и почти неусетно. Сензори контролират в реално време разпределението за постигане на оптимално сцепление. При всички положения имаш едно постоянно предаване към преден и заден мост, за разлика от повечето конкурентни системи при които едва при приплъзване на предните гуми се подава към задните.

Определено за каравана за предпочитане е Н6 с по-високия въртящ момент и клиренс.
Повечето хора във форума карат Н6 с газови инжекциони на пропан-бутан без проблеми.

Поздрави !
 4

Сря Апр 03, 2013 9:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 01, 2013 9:54 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега с риск да стана смешен и аз ще си кажа мнението . Карам Импреза автомат и съм адски доволен , да виждам че става дума за Легаси и Аутбек , но като цяло автомата на Субару е уникален (поне за мен). На въпроса каква кола да си купиш , аз бих си взел дизел за целта на караваната . Всички знаем за големия въртящ момент при ниските обороти на дизела . Така че купувай Боксер Дизел и не се колебай ;)

Сря Апр 03, 2013 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 1:12 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Skype: zanderbg
Телефон: 0888811914
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
на лош терен съединителя на боксер-дизела ще каже "мяу"...
Аз също търся субару аутбеК или форестър за теглене на лодка, но твърдо търся автоматик.
Вчера си продадох 5-ия по ред автомобил 4х4 /те са Ленд крузър, Галопер, Санта Фе 1, Санта Фе 2, Гранд Витара/ и при пресечен терен си трябват бавни скорости, но не като тези на субару с число към 1.2, а такива като на джиповете от порядъка на 1.8... Буквално да можеш да включиш 1-ва бавна и да ходиш покрай колата :)
Хубавото на автомата е, че има торк конвертор - приплъзването в автомата има ефекта на бавни скорости и стига да не прегрее маслото, може да ги ползваш неограничен брой пъти... Докато съединителя се износва доста бъро, ако караш с приплъзване /полу-съединител/...

Чет Апр 04, 2013 12:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 7:16 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Този торк го има само при Субару или при всички автомати? Ти сам казваш само да не прегрее маслото,тогава изхвърляш цялата кутия.На голяма денивелация и лош терен с товар над един тон трябва да се движиш бавно, а двигателя трябва да е в обороти за да има мощност.Точно това ми е проблема със сегашният ми автомобил.Колата е 204 кн.с. и на такъв терен ми е проблем потеглянето, а след тръгването трябва да се поддържат поне 2000 оборота.Това в повечето случай означава висока скорост за терена и едно подскачане на колата и караваната не искам да се сещам -мирише на съединител, а в караваната всичко е изпадало.Та въпроса ми е.На голяма денивелация и споменатия товар автоматичната кутия ще издържи ли 15-20 минути да пъпли с 5 км.ч. без да загрее маслото и без да се повреди???
МОЛЯ някои с опит да сподели :bow: .

Чет Апр 04, 2013 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако прегрееш маслото на АТ сменяш само въпросното масло.Дали ще го прегрееш за 15/20 минути по терен с голяма денивелация зависи от много работи (дали е сняг/кал и колко ще се боксува,колко е товара дето се тегли и др.)ама по-скоро няма да го прегрееш...

Пет Апр 05, 2013 11:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако ти светне лампата за температурата на маслото на скоростната кутия, според ръководстото даже не е необходимо да спираш, но да се избягва изкачването на наклон или "спри-тръгни трафик". А за смяна на маслото въобще и не става дума.
Цитат:
AT OIL TEMPerature
warning light (AT vehicles)
The AT oil temperature warning light
comes on when the ignition switch is
turned to the “ON” position and goes out
after approximately two seconds.
If this light comes on when the engine is
running, it may indicate that the automatic
transmission fluid temperature is too hot.
If the light comes on while driving, it is
unnecessary to stop the vehicle, but avoid
driving up steep grades or in stop-and-go
traffic.

_________________
www.plaskom.com

Пет Апр 05, 2013 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 1:12 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Skype: zanderbg
Телефон: 0888811914
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колко пъти годишно ще теглиш по описания баир с 4-5кмч 15 минути /това е 1км стръмно/? Ако става въпрос за 1-2 годишно, спокойно можеш на 5 минути теглене да правиш по 5-10 минути почивка и маслото няма да прегрее... То по принцип прегрява при буксуване с високи обороти, но и в описания от теб случай ще се позатопли...
Гарантирано със субару дизел /или друг СУВ без бавни предавки/ ще имаш проблем със съединителя много скоро, ако караш 1км /15 минути/ на полусъединител! Дизелите под 1500 оборота също имат доста нисък въртящ момент, освен ако не са камионджийски мотори.

Сигурното решение за такава експлоатация е класически 4х4 с демултипликатор... Обаче карането на такъв всеки ден е досадно понеже и на "бързи" не са особено пъргави и икономични тия "камиончета".

Пон Апр 15, 2013 3:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 7:16 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
От 2 до 5 пъти.Пределно ми е ясно,че джип ще върши прекрасна работа.Но за 5 излизания с караваната маи не си струва да го имам и поддържам, през другото време да карам друга кола.Затова искам да съчетая две в едно.Кола която да се кара ежедневно, а като ще излизам с караваната просто закачам и тръгвам.Трудна дилема имам.

Пон Апр 15, 2013 7:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 13 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор