Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:58 pm



Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Махнах DPF филтъра и катализатора ... 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Окт 14, 2008 4:04 pm
Мнения: 8
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
От 4 години имам Форестър дизел. Малко го карам - на 40.000км е. 90% градско. Вероятно в следствие на това DPF филтърът ми правеше постоянно проблеми. Първоначално по-рядко, докато накрая не започна да мига през 100-200 км.

Принудителна регенерация след регенерация. Колата не искаше да върви. Разходът се качи на 8,2 градско. През две седмици в сервиз, накрая просто спрях да я карам. В темата за проблемите с DPF филтъра колега беше постнал контакти на човек, който му е казал, че може да отстрани въпросния филтър.

Обадих се на момчето, уговорихме се, видя с какъв софтуер съм. Преди една година, някъде, за последно ми беше ъпдейтван, което за целите на мисията не беше много добре (в смисъл, че софтуера се води по-нов). Свърза се с негови приятели/познати програмисти в чужбина и му казаха, че ще стане.

Разбрахме се следващата седмица да направим манипулацията в сервиз в Бистрица. Там едни младежи свалиха гърнето или не знам как да го нарека, в което седи самият филтър за твърди частици и катализаторът. DPF-a представлява три пити с диаметър може би по-малък от една педя, подредени една до друга, а катализатора визуално си прилича с него, но е една пита. Може би повечето колеги са запознати, но ако има такива като мен, които не са - го описвам за тях.

Отстраниха трите пити + катализатора (по мое желание) след което завариха обратно гърнето (както го наричам аз) и го върнаха на мястото му. Моят филтър за твърди частици беше много замърсен, черен направо до една степен, по продължението към катализатора ставаше снежно бял.

Преди самата физическа манипулация, Владо - така се казва момчето което е по компютърната част, качи софтуер на компютъра на колата, който да го излъже, че DPF-a си е на място и всичко е наред.

Карах 800 км. след тази интервенция. DPF-a не е светвал. От тези 800, 750 км. са градско. Колата върви осезаемо, ама осезаемо по-добре. Както казах при мен обаче филтъра беше много запушен и със сигурност затова усещам такава голяма разлика.

Ускорява по-бързо и плавно. Липсва моментът в който до 1800 об. колата не върви хич и след като се включи турбото след тези обороти те "изстрелва" чак. Всичко това става много по-плавно, даже в първия момент си помислих, че турбото ми не работи, защото не усещах този ряз когато мина 1800 оборота.

Разходът ми падна с 1.2 литра/100 градско. При все, че го карах с доста газ (до долу) на места, за да видя как се държи във високи обороти, дали пуши, как ускорява и т.н. Извънградско не съм засичал, защото както казах, рядко ми се налага засега.

Дали пуши и дали е по-шумна от преди? Да, при повече газ и при натиснат до долу педал, гледайки в огледалото за задно виждане се вижда, че пуши, не е нещо фрапиращо. Относно шума, не забелязвам разлика да е станал по-шумен двигателя нито на място, нито при ускорение.

Сега ще спомена и колко ми струваше това. Компътърът на Форестъра е DENSO, което в случая значи по-скъпо като "хакване". Давам пример, при същото момче за подобна на моята манипулация на BMW X5 на 3 години някъде автомобил цената за всичко излезе 650 лева, при мен всичко (физическо отстраняване на DPF и катализатор и софтуер за компютъра) струваше 850 лева. Простото обяснение е, че на X5 компютърът е BOSH и е доста по-лесен за манипулиране.

Тук добрата новина е, че катализаторът и филтъра за твърди частици имат стойност и могат да бъдат продадени за около 200 лева, което възвръща все пак около 1/4 от инвестицията.

Аз лично съм повече от доволен, защото освен по-високия разход, спънатото движение, ходенето по сервизи, нямах и абсолютно никакво желание да карам автомобила си (който беше закупен чисто нов с голям мерак) в следствие на непрестанното мигане на оранжевата лампичка. Поне засега (надявам се завинаги) този проблем намери разрешение и буквално ми олекна МНОГО.

Ще оставя координати на момчето. Нека не се счита за реклама, не съм се и познавал с него преди това.
0888 97 77 37 - Владо. Изключително коректен и интелигентен младеж. Както казах, работи с програмисти в чужбина

Това е за което се сещам в момента, ако някой има някакви въпроси може да пита. :))
 28


Последна промяна S_U_B_A_R_U на Вто Авг 13, 2013 1:21 pm, променена общо 2 пъти


Вто Авг 13, 2013 12:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво Колега. Изключително полезна информация. Тук доста хора чакат тези "добри новини".
Аз лично бях сигурен, че динамиката би се подобрила съществено, както и разхода.
Поздрави. И да си караш вече колата с кеф.
:beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Авг 13, 2013 1:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 14, 2008 4:04 pm
Мнения: 8
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Браво Колега. Изключително полезна информация. Тук доста хора чакат тези "добри новини".
Аз лично бях сигурен, че динамиката би се подобрила съществено, както и разхода.
Поздрави. И да си караш вече колата с кеф.
:beer:


Благодаря ти! :beer:
Наистина се бях отчаял и буквално спрях да шофирам колата.
Дано това да помогне и на други колеги.

Вто Авг 13, 2013 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А сега как ще мине колата на ГТП при проверката за CO2 (газове)!?

Вто Авг 13, 2013 1:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
PitM написа:
А сега как ще мине колата на ГТП при проверката за CO2 (газове)!?

Защо да не мине? Повечето германски печки как минават ГТП?
Браво на колегата, появи се светлина в тунела за тази гад DPF. :good:

Вто Авг 13, 2013 3:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хах, какви ГТП-та ? Мен никога не са ме закачали на това чудо за емисиите, само чакам малко и си заминавам. Не зная ти къде минаваш ГТП колега, но ГТП където съм виждал до момента е пълен фарс и няма изгледа да се промени :)

А на колегата с дпф-а, сега остава да я чипосаш, след като няма ДПФ да те тормози :))))))))

Вто Авг 13, 2013 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моят въпрос беше зададен от гледни точки:

1. Като се изрежат филтъра и катализатора не се ли вдига нивото на вредните емисии над допустимото.

2. Във форума имаше тема за премахване на катализатори, където съм споделил личното си мнение с аргументи защо не бива да се прави според мен.

Дано някои колеги не схващат въпроса като заяждане или негативизъм. Просто обменяме мнения...

Вто Авг 13, 2013 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега PitM, напълно те подкрепям с написаното от теб. :good: Добре знаеш какво е качеството на горивата в България, и по специялно на дизела. И аз съм на мнение че опазването на околната среда е много важно, но докато Комбината не започне на произвежда качествени Европейски горива, DPF филтрите няма как да работят по предназначение у нас. И поради тази причина колегите търсят алтернативни вариянти, за да се радват на любимата марка.
п.п. За близо 80к не ми е светвал, но гледам да го продухвам редовно (магистрала, извънграда). След време и при мен може да даде проблем, и ако продължава да ме ядосва, вече знам, че може да се отсрани-оперативно. :D
п.п.п. 1. Колега S_U_B_A_R_U, ако може от време на време да ни информираш в тази тема, как се справя Форко без тези елементи.
2. Сподели как става тази далавера... :idea:
S_U_B_A_R_U написа:
Тук добрата новина е, че катализаторът и филтъра за твърди частици имат стойност и могат да бъдат продадени за около 200 лева, което възвръща все пак около 1/4 от инвестицията.

Поздрави. ;)

Вто Авг 13, 2013 8:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Рейтинг: 96
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега говорих с момчето. Цената, която ми обяви беше 850лв след изкупуването на нещата. Дали е така и при колегата S_U_B_A_R_U, който го е правил вече?

Сря Авг 14, 2013 11:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ПитМ напълно съм съгласен за околната среда. Скоро махнах катализатор на една Тойота, исках да го сменя, цената му е 6000 лв нов и върви с гърнето. Колата струва 10000. Докато производителите на автомобили искат такива цени нещата ще са си така. Представи си ДПФ и катализатор колко правят заедно :)

Нед Авг 18, 2013 7:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@PitM,
съгласен съм с твоите доводи. Ако тези два модула бяха измислени както трябва нямаше да се налагат такива крути мерки. Сигурно ще ги оправят в бъдеще, но засега положението е такова. Ти караш нова кола и сигурно би отделил пари за нов катализатор (от порядъка на 1500лв за бензина), но какво да правим ние със старите морги. Моите катализатори са буфнали отдавна, но ги държа от кумова срама. Не че вече вършат някаква работа. Оптималната работа на катализатора е около 3 години и то при положение, че всичко по горивния процес е изрядно, а то няма как да е с това гориво по нашите ширини.
Модификациите по колите винаги удрят първо по екологичното съответствие. Обаче ако си изръсил една баля пари за нова кола дето ти прави проблеми и знаеш, че има просто решение как би постъпил?

Аз лично ще съм най-доволен ако изобщо не ми се налага да мисля за такива простотии, ама на - налага се. И даже да си купя нова кола (Субару естествено :cool: ) знам, че без проблеми няма да е. Сравнявам конкретно по-старите модели и новите. Новите са много по -изнежени. Всичко е "изтъненено" до безкрай. До толкова, че да няма грам запас. Ето пример - карам Импреза 1997 с обикновено газово вече 135 К км - без особени проблеми, няма реглажи на клапани, няма простотии. Окачването е чук (карам доста по черни пътища). Купувам на брат ми Импреза 2003 (blob eye) - до 100 K няма проблеми. Колата се кара само по магистрали и пътища и вече доста неща са за смяна. Окачването естествено според производителя е "подобрено" пък аз казвам, че има поне още 5 места нещо да се развали предсрочно.

Сори за офтопика. Просто боксер дизела явно ще "боледува" по детски по - дълго от очакваното. Ако искаме да караме такъв ще трябва да го лекуваме някак.


:hello:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Авг 19, 2013 2:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Във връзка с катализаторите и ДПФ-а, скоро бях в сервиза на Митака, купих си една добавка за почистване на ДПФ, която изобщо нямам идея дали върши работа, но ей така. В сервиза ми казаха, че са купили машина за почистване на катализатори, похвалиха се, че се получава добре. Ico_tech, новите не са "изтънели" те направо са си супер посредствени кошове като всички други нови коли.

Вто Сеп 03, 2013 10:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 10:40 am
Мнения: 202
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0X, SG9
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
По какво се разбира дали се е сдухал катализатора?

Сря Сеп 04, 2013 2:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като се запуши не върви колата, осезаемо при предния ми автомобил.

Пон Сеп 09, 2013 12:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега S_U_B_A_R_U и аз говорих с момчето , когато беше дошъл до Варна. Даже ми изтегли софтуера на Форко 2010 евро5. Как се държи колата сега. Дай малко скорошни впечатления! Нещо започвам да се навивам за ДПФ-а :-)

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Пон Сеп 09, 2013 9:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 14, 2008 4:04 pm
Мнения: 8
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
mirovarna написа:
Колега S_U_B_A_R_U и аз говорих с момчето , когато беше дошъл до Варна. Даже ми изтегли софтуера на Форко 2010 евро5. Как се държи колата сега. Дай малко скорошни впечатления! Нещо започвам да се навивам за ДПФ-а :-)


Засега няма промяна откъм разход (всъщност не съм нулирал, за да видя дали е паднал още), ускорение или шум в сравнение с първия пост който написах (800 km. след като ги отстраних). Аз продължавам да карам само на къси разстояния в града от по 5-10 км. в посока. Имах и две - три извънградски шофирания - за по 30-тина км. в посока.

Сега не ми се струва нещо особено при ускорение, явно свикнах, но както бях писал горе - при мен запушването беше сериозно и затова разликата за мен беше много, много осезаема.

Колата дими доста при ускорение, когато оборотите са по-ниски и педала на газта е след средата или до долу, пада бая пушилка. Когато ускорението е плавно няма дим. На неутрална скорост колкото и да натискаш газта - не излиза нищо. Карах със свалени прозорци през горещи дни и на светофара докато чакам на място се усеща неприятна миризма на изгорели газове - от моята кола.
Говорих и дори се видях с колега, който също шофира този модел от същата година. Той работи в център, където правят ГТП. Та той изказа мнение, че може би не е трябвало да махам и катализатора. Нямаше да дими при по-бързо ускорение и вероятно нямаше да усещам мириса на отработени газове когато съм свалил прозорците и съм спрял на място.

Както и да е, аз се радвам, че направих тази манипулация - поне към този момент.

Що се касае до въпроса на друг колега - 850 лв. струваше софтуера и физическото отстраняване. Катализаторът и ДПФ-а останаха за мен. Като ги оставих в момчето, за да провери колко пари ще струват, ако ги върна в пункт за изкупуване. Около 200 лева ми каза, че са му предложили от мястото където е ходил той. Аз още не съм ги продал, понеже изчаквам да мине още малко време, за да знам, че няма да имам някакви проблеми и евентуално да се наложи да ги връщам, но мисля, че ако имаше нещо нередно, то щеше да се е проявило вече. Парите от продажбата ще останат за мен, не за момчето, въпреки че аз ще му оставя някой лев за услугата, че ходи да се занимава с това, а и негоримата вата която обгръща катализатора и ДПФ била отровна и не трябвало да се вдишва, та не исках да имам никакъв досег с нея или да си я разнасям в колата.

Поздрави!

Пет Сеп 13, 2013 8:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Говорихте ли с момчето преди интервенцията какви са плюсовете и минусите, ако НЕ се маха и катализатора? Аз лично бих предпочел да не махам катализатора, защото реално от него няма проблеми(само DPFa е бъгъв), но дали е ОК да се махне DPFa, а катализатор ът да се остави? От някъде бях чувал, че в този случай се натоварвал мотора повече, но аз лично не мога да си го обясня. Но не съм и достатъчно компетентен де :)

Пет Сеп 27, 2013 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вече има и алтернатива във Варна- махане на ДПФ и софтуерна забрана 350лв. Предната процедура +софтуерен тунинг до 180кс- 600лв.
0878238108 Тихомир

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Пет Ное 01, 2013 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
mirovarna, благодаря за споделената информация!
Това живо ме интересува, както и всички с DPF проблеми, предполагам. Моля те сподели има ли вече реален опит момчето. Какво е направил до сега и някаква обратна връзка от собственика на "оправеното" Суби ще е добре да чуем.

Съб Ное 02, 2013 6:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pipo334 написа:
mirovarna, благодаря за споделената информация!
Това живо ме интересува, както и всички с DPF проблеми, предполагам. Моля те сподели има ли вече реален опит момчето. Какво е направил до сега и някаква обратна връзка от собственика на "оправеното" Суби ще е добре да чуем.

Момчето с това се занимава. Водят му сериозни коли за ДПФ-и и има доста опит. Каза ,че е лекувал и други Денсо компютри без проблем, но още дизел Суби не е му е попадало. Изтегли ми софтуера от моята кола EURO 5, заигра се с него 30 мин и каза ,че ще го направи. Колата нямало да пуши .

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Съб Ное 02, 2013 7:43 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор