Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 5:42 pm



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Съвет за бавни скорости 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Яну 03, 2012 3:12 pm
Мнения: 69
Автомобил: outback
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Някой можели да помогне с малко информация за превклю1ване на бавни скорости.Имам outback 2005г. с ръчни скорости.Когато включвам бавни скорости никъде на таблото не се индицира.Според мен няма разлика при включени и изключени бавни скорости,та се чудя как да съм сигурен дали всичко е наред.
Благодаря!!!

Вто Яну 03, 2012 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm
Мнения: 507
Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет, колега. Липсата на индикация може да е от изгоряла крушка на таблото или от неработещ датчик. По-важното е, че се усеща разлика в оборотите при една съща скорост (1,2,3,4) при бавни и при бързи скорости. Даже и звукът откъм скоростната кутия е по-различен, поне при мен (Аутбек 2001). Например на първа скорост при нормалните (бързи скорости) ако си 30 км/ч оборотите примерно ще са ти 1500. Ако включиш на бавни при същата скорост оборотите ще се вдигнат. Направи проба и ако това е така значи само индикацията не работи. Надявам се да е това. :smt023

Вто Яну 03, 2012 3:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 03, 2012 3:12 pm
Мнения: 69
Автомобил: outback
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря.Ще го пробвам.Аз не съм сигурен дали изобщо има индикация на таблото.Карам служебен Toyota Hilux и при еднакъв терен-стръмен и заснежен на бавните с Hilux спускам съвсем бавно,а с outback все едно съм на бързи.Не знам дали бавните на subaru не са само при потегляне и товар примерно каравана,а не за спускане и качване на стръмни терени.

Вто Яну 03, 2012 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm
Мнения: 507
Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам как е с Тойта, но смисълът на бавните точно такъв - за стръмни изкачвания и спускания и теглене на по-голям товар.

Вто Яну 03, 2012 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За съжаление бавните при нашите не могат да се използват за спускане - бавните смъкват предавка и половина надолу. Не са чак толкова бавни както при джиповете. Предвидени са основно за големи наклони да имаш макс. въртящ момент и като теглиш нещо тежко на голям налкон. Надолу (поне при моята) чак къ, 3500 оборота почва да действа като спирачка, а там вече си с поне 30км/ч, което е много. Ако усещаш разликата при смяна на лоста, карай и не му мисли. Или датчик или лампа.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Яну 03, 2012 3:57 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз с импресата на първа бавна съм се спускал бавно по търновските улички в стария град без да натискам спирачка....много добре си държеше...

Сря Яну 04, 2012 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен бавните са постоянно свързани с изкачването и спускането. Пресен пример - с. Гълабово- хижа Здравец - ами на 4-а-5-а бавна по целия терен, няма кой да ме догони, много са дълги бавните предавки :giggle: , но сам ще го усетиш, днеска налях и се оказа, че съм изгорил 10 л/100км и то със забавленията, т.е. средно за 200 км пробег на сняг и лед в празничните дни-Екомискинин :-D . Е звука е по-особен на бавните, пусни си Джими Хендриксд и няма да имаш вече никога такива съмнени,.. дори и терзания. :D

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Яну 04, 2012 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Yco написа:
При мен бавните са постоянно свързани с изкачването и спускането. Пресен пример - с. Гълабово- хижа Здравец - ами на 4-а-5-а бавна по целия терен, няма кой да ме догони, много са дълги бавните предавки :giggle: , но сам ще го усетиш, днеска налях и се оказа, че съм изгорил 10 л/100км и то със забавленията, т.е. средно за 200 км пробег на сняг и лед в празничните дни-Екомискинин :-D . Е звука е по-особен на бавните, пусни си Джими Хендриксд и няма да имаш вече никога такива съмнени,.. дори и терзания. :D


Здравей,
мажеш ли да ме ориентираш как се подреждат предавките на форестъра. В смисъл 1-ва бавна е най-бавна, това е ясно... Но после? Втора бавна ли е, или първа бърза? С други думи как са във възходящ ред десетте предавки? :waste:

_________________
Лудия

Вто Яну 10, 2012 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз ви говоря, че не могат да се ползват като на джипките бавните за пускане с МНОГО ниска скорост на много хлъзгави терени - говорим за скорост от 3-5/6 км/ч на около 2-3к оборота.
За това не са.
Иначе, на магистралата вместо да вкарваш от 5-та 3-та, като искаш да изрежеш някой, просто дърпаш бавни :-D
Ама аз предпочитам 3-та с междинна газ, че много дръпва.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Яну 10, 2012 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Двигателист написа:
Здравей,
мажеш ли да ме ориентираш как се подреждат предавките на форестъра. В смисъл 1-ва бавна е най-бавна, това е ясно... Но после? Втора бавна ли е, или първа бърза? С други думи как са във възходящ ред десетте предавки? :waste:


Разликата е в коефициента на редуктора 1.447 за бавни, всяка от посочените цифри за предавки умножаваш по 1.447.
Общо казано имаш 50% повече въртящ момент съпоставено "бавни-бързи".
Примерно се движиш на 5-а по равен терен, тогава тя е много "дълга" от 70 км/ч до 180 км/ч, но вдигайки наклона с 4-5 градуса се оказва много къса 70 км/ч +1 км или минус 5 км/ч. :giggle:
При този наклон 5-а бавна е доста дълга от 40 км до 100 км.
Същото важи и за 4-та. ......

На всеки му се е случвало на нормална предавка (бърза) да изкачва наклон, при който на 3-та си над 3000 об. и при включване на 4-та да омалее, е...при такива ситуации аз включвам на бавни и не се съобразявам с предавателни числа, но го усещаш кога е необходимо.
Спускането пак е на усет, вместо на 4-а бърза, някой път 5-бавна е по-добре.

P.S. Ще дам пример с пътища - Бургас- Любимец през Тополовград минавам цяла Странджа на бързи (170 км пробег), идват източни Родопи (15 км баир) и веднага на бавни. Зависи от градусите на наклона.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Яну 11, 2012 10:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2,5 л атмосферни EU, са малко прецакани имат коефициент на редукция за бавни 1.196, а американските модели нямат и това, ама се радват. :D

http://www.subaruforester.org/vbulletin ... sion-1763/

...а австралийците си конвертират 2,5XT с dual range в същия форум съм чел една статия. :smt112

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Яну 11, 2012 12:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега таман погледнах - максимално допустими скорости на предавките на 2.0X MT FSG, да бъдем по-точни, както се полага. :D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Яну 11, 2012 4:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И още една добавка, дори и да стана досаден към последните Субару инструкции:
Това се отнася само за равен терен, но не го споменават, ако е някой 10-12 градуса наклон 4-а -5-а бавна с 40-80 км/ч - повече от това, какво да желаем. :D

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Яну 11, 2012 6:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:52 pm
Мнения: 18
Местоположение: София Банкя
Автомобил: OUTBACK 2,5 99г МТ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Има ли някакво ограничение при каква скорост могат да се включват бавните.Например с 100км.на четвърта или пета мога ли да включа бавните.Няма ли някакъв риск за трансмисията във висока скорост.Имам Сузуки Самурай и там бавните се включват само на място,ясно е,че Субару е на различен принцип,но все пак.

Чет Яну 12, 2012 10:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма, така или иначе не можеш на бавни да караш с много повече от 100 дори и на пета.

Чет Яну 12, 2012 1:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата ти го е казал. Това са високи скорости за бавни, най-много до 70-80 км/ч съм стигал на 5-та и идва винаги завой или когато си на бавни завоите следват през 100 м. :D
От бавна на бърза нормално се синхронизират или по-точно, докато превключиш и оборотите са паднали точно по табиет, но от бърза на бавна с междинна газ или със спирачката забавяш скоростта и тогава сменяш - ползвам третия случай :D - примерно от бърза 3-а на 4-а бавна и си ок. Обикновено се карат или едните или другите.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Чет Яну 12, 2012 2:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор