Автор |
Съобщение |
dodicha
Регистриран на: Вто Яну 03, 2012 3:12 pm Мнения: 69
Автомобил: outback
Рейтинг: 0
|
Някой можели да помогне с малко информация за превклю1ване на бавни скорости.Имам outback 2005г. с ръчни скорости.Когато включвам бавни скорости никъде на таблото не се индицира.Според мен няма разлика при включени и изключени бавни скорости,та се чудя как да съм сигурен дали всичко е наред. Благодаря!!!
|
|
|
Вто Яну 03, 2012 3:24 pm |
|
|
ivodanov
Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm Мнения: 507 Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
|
Привет, колега. Липсата на индикация може да е от изгоряла крушка на таблото или от неработещ датчик. По-важното е, че се усеща разлика в оборотите при една съща скорост (1,2,3,4) при бавни и при бързи скорости. Даже и звукът откъм скоростната кутия е по-различен, поне при мен (Аутбек 2001). Например на първа скорост при нормалните (бързи скорости) ако си 30 км/ч оборотите примерно ще са ти 1500. Ако включиш на бавни при същата скорост оборотите ще се вдигнат. Направи проба и ако това е така значи само индикацията не работи. Надявам се да е това.
|
|
|
Вто Яну 03, 2012 3:34 pm |
|
|
dodicha
Регистриран на: Вто Яну 03, 2012 3:12 pm Мнения: 69
Автомобил: outback
Рейтинг: 0
|
Благодаря.Ще го пробвам.Аз не съм сигурен дали изобщо има индикация на таблото.Карам служебен Toyota Hilux и при еднакъв терен-стръмен и заснежен на бавните с Hilux спускам съвсем бавно,а с outback все едно съм на бързи.Не знам дали бавните на subaru не са само при потегляне и товар примерно каравана,а не за спускане и качване на стръмни терени.
|
|
|
Вто Яну 03, 2012 3:43 pm |
|
|
ivodanov
Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm Мнения: 507 Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
|
Не знам как е с Тойта, но смисълът на бавните точно такъв - за стръмни изкачвания и спускания и теглене на по-голям товар.
|
|
|
Вто Яну 03, 2012 3:50 pm |
|
|
valqk
|
За съжаление бавните при нашите не могат да се използват за спускане - бавните смъкват предавка и половина надолу. Не са чак толкова бавни както при джиповете. Предвидени са основно за големи наклони да имаш макс. въртящ момент и като теглиш нещо тежко на голям налкон. Надолу (поне при моята) чак къ, 3500 оборота почва да действа като спирачка, а там вече си с поне 30км/ч, което е много. Ако усещаш разликата при смяна на лоста, карай и не му мисли. Или датчик или лампа.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Яну 03, 2012 3:57 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Аз с импресата на първа бавна съм се спускал бавно по търновските улички в стария град без да натискам спирачка....много добре си държеше...
|
|
|
Сря Яну 04, 2012 1:42 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
При мен бавните са постоянно свързани с изкачването и спускането. Пресен пример - с. Гълабово- хижа Здравец - ами на 4-а-5-а бавна по целия терен, няма кой да ме догони, много са дълги бавните предавки , но сам ще го усетиш, днеска налях и се оказа, че съм изгорил 10 л/100км и то със забавленията, т.е. средно за 200 км пробег на сняг и лед в празничните дни-Екомискинин . Е звука е по-особен на бавните, пусни си Джими Хендриксд и няма да имаш вече никога такива съмнени,.. дори и терзания.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Яну 04, 2012 4:37 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Yco написа: При мен бавните са постоянно свързани с изкачването и спускането. Пресен пример - с. Гълабово- хижа Здравец - ами на 4-а-5-а бавна по целия терен, няма кой да ме догони, много са дълги бавните предавки , но сам ще го усетиш, днеска налях и се оказа, че съм изгорил 10 л/100км и то със забавленията, т.е. средно за 200 км пробег на сняг и лед в празничните дни-Екомискинин . Е звука е по-особен на бавните, пусни си Джими Хендриксд и няма да имаш вече никога такива съмнени,.. дори и терзания. Здравей, мажеш ли да ме ориентираш как се подреждат предавките на форестъра. В смисъл 1-ва бавна е най-бавна, това е ясно... Но после? Втора бавна ли е, или първа бърза? С други думи как са във възходящ ред десетте предавки?
_________________ Лудия
|
|
|
Вто Яну 10, 2012 10:48 pm |
|
|
valqk
|
Аз ви говоря, че не могат да се ползват като на джипките бавните за пускане с МНОГО ниска скорост на много хлъзгави терени - говорим за скорост от 3-5/6 км/ч на около 2-3к оборота. За това не са. Иначе, на магистралата вместо да вкарваш от 5-та 3-та, като искаш да изрежеш някой, просто дърпаш бавни Ама аз предпочитам 3-та с междинна газ, че много дръпва.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Яну 10, 2012 11:41 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Двигателист написа: Здравей, мажеш ли да ме ориентираш как се подреждат предавките на форестъра. В смисъл 1-ва бавна е най-бавна, това е ясно... Но после? Втора бавна ли е, или първа бърза? С други думи как са във възходящ ред десетте предавки? Разликата е в коефициента на редуктора 1.447 за бавни, всяка от посочените цифри за предавки умножаваш по 1.447. Общо казано имаш 50% повече въртящ момент съпоставено "бавни-бързи". Примерно се движиш на 5-а по равен терен, тогава тя е много "дълга" от 70 км/ч до 180 км/ч, но вдигайки наклона с 4-5 градуса се оказва много къса 70 км/ч +1 км или минус 5 км/ч. При този наклон 5-а бавна е доста дълга от 40 км до 100 км. Същото важи и за 4-та. ...... На всеки му се е случвало на нормална предавка (бърза) да изкачва наклон, при който на 3-та си над 3000 об. и при включване на 4-та да омалее, е...при такива ситуации аз включвам на бавни и не се съобразявам с предавателни числа, но го усещаш кога е необходимо. Спускането пак е на усет, вместо на 4-а бърза, някой път 5-бавна е по-добре. P.S. Ще дам пример с пътища - Бургас- Любимец през Тополовград минавам цяла Странджа на бързи (170 км пробег), идват източни Родопи (15 км баир) и веднага на бавни. Зависи от градусите на наклона.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Яну 11, 2012 10:22 am |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
2,5 л атмосферни EU, са малко прецакани имат коефициент на редукция за бавни 1.196, а американските модели нямат и това, ама се радват. http://www.subaruforester.org/vbulletin ... sion-1763/...а австралийците си конвертират 2,5XT с dual range в същия форум съм чел една статия.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Яну 11, 2012 12:47 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Сега таман погледнах - максимално допустими скорости на предавките на 2.0X MT FSG, да бъдем по-точни, както се полага.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Яну 11, 2012 4:47 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
И още една добавка, дори и да стана досаден към последните Субару инструкции: Това се отнася само за равен терен, но не го споменават, ако е някой 10-12 градуса наклон 4-а -5-а бавна с 40-80 км/ч - повече от това, какво да желаем.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Яну 11, 2012 6:51 pm |
|
|
vikicho
Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:52 pm Мнения: 18 Местоположение: София Банкя
Автомобил: OUTBACK 2,5 99г МТ
Рейтинг: 0
|
Има ли някакво ограничение при каква скорост могат да се включват бавните.Например с 100км.на четвърта или пета мога ли да включа бавните.Няма ли някакъв риск за трансмисията във висока скорост.Имам Сузуки Самурай и там бавните се включват само на място,ясно е,че Субару е на различен принцип,но все пак.
|
|
|
Чет Яну 12, 2012 10:38 am |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Няма, така или иначе не можеш на бавни да караш с много повече от 100 дори и на пета.
|
|
|
Чет Яну 12, 2012 1:36 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Колегата ти го е казал. Това са високи скорости за бавни, най-много до 70-80 км/ч съм стигал на 5-та и идва винаги завой или когато си на бавни завоите следват през 100 м. От бавна на бърза нормално се синхронизират или по-точно, докато превключиш и оборотите са паднали точно по табиет, но от бърза на бавна с междинна газ или със спирачката забавяш скоростта и тогава сменяш - ползвам третия случай - примерно от бърза 3-а на 4-а бавна и си ок. Обикновено се карат или едните или другите.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Чет Яну 12, 2012 2:00 pm |
|
|