Отговори на тема
 Нечисти сили и една камара грешки свързани с АТ 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Постове: 96
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Преди месец и половина се сдобих с Аутбек 2007, 2,5 АТ. Преди покупката минахме с продавача за диагностика през Митака, но не останах доволен от това което ми беше представено като данни за колата от прегледа и съответно минахме и през Любо в Люлин. При Любо беше прегледана обстоино, гледана за живи данни в движение на ДВГ и автомата. Съответно взех колата с леките забележки по ходова част и спирачна система. Няколко дни след покупката таблото светна като коледна елха. Мигащ круиз, светещ чек и мигаща AT Oil temp. Бях наблизо до Субаруленд и съответно я разчетоха P0700 - Transmission Control System Malfunction
P0741 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
Демек някакъв проблем с клапана на заключването на директна на АТ. Като поведение автомата е без забележка в работата си- включва адски мазно, няма удари, кик-а си работи и т.н. Всички масла и консумативи са сменени.
На няколко пъти след това пак се освяткаше с тези две грешки, взех си elm327 bluetoth и съответно започнах да следя какви грешки изкарваше.
В един момент започна да изкарва и други:
Р0600, Serial Communication Link Malfunction error
P0700 - Transmission Control System Malfunction
Предполагам първия изскочи заради блуутут адаптора, а втория си е пак за автомата.
На два пъти изкара:
p1718 - AT CAN communication circuit заедно с Р0700 и Р0741
Но днес беше върха на сладоледа- наложи ми се да тръгна по-рязко и се освети таблото и автомата не искаше да включи повече от първа скорост. Грешките отново бяха:
1718 - AT CAN communication circuit
P0700 - Transmission Control System Malfunction
Р0731 - Gear 1 incorect Ratio
Само тази грешка на ABS:
C0140 CAN COMMUNICATION MALFUNCTION стои постоянно и не мога да го изтрия с Torque или freessm.
Доста прочетох по форумите и всички съветват да се проверят електрическите връзки между кутията и Ecu-то. Всяка една букса съм я вадил и слагал наново заради влага от мивката преди продажбата, проверих за протрити или скъсани жила в сноповете, акумулатора си е в порядъка на 12,3~12,4 волта. Само по Torque ми играе много зареждането на акумулатора- от 13,4 до 14,1 доколкото може да се вярва на приложението колко са му коректни данните.
Та всички изброени дотук грешки ме навеждат на мисълта, че имам проблем с комуникацията по Кан шината(респективно проблем с окабеляване).
Ако греша някъде ме поправете.
Дайте някакви идеи как да изолирам проблема с тези грешки в скоростите и комуникациите. Вече се изчерпах откъм идеи.
Благодаря предварително на отзовалите се колеги.

Чет Апр 21, 2016 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5780
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Явно е проблем с кабелите/комуникацията или самия TCM. Не е лошо да го отвориш и да се убедиш, че вътре няма влага, окисляване и т.н.
Мисля, че това ти е схемата, започваш по нея да проверяваш връзките, като започнеш от масите. От клемите на акумулатора нататък...
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... 39a21.html
тук началото на ръководството http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... back/2007/

Пет Апр 22, 2016 5:35 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Постове: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, малко офтопик но се надявам да ти е полезен.
Когато проблема изкочи толкова скоро след продажбата според мен най вероятно предишния собственик знае за него, борил се е и вариантите са два: или е прекалено скъпо за оправяне или е призрачен проблем, който не може да се хване.
Аз в бъдеще, ако нещо не мога да го оправя до 3-тото ходене на майстор ще го решавам с продажба. Накратко моята история: Купих си опел. След около 6-7 месеца спря да работи на бензин. Майсторите казаха изгоряла помпа заради газта. Смених помпата с марков Бош- над 200лв. След 6-7 месеца пак същото. Този път смених помпата с менте за 100лв, което вие неприятно. След няколко месеца пак не работи. Смених релета, пълна проверка на ел инсталацията, ходих 6-7 пъти на диагностика(всеки път като се появи проблема). При едната диагностика излезнаха проблем с датчици на валове- смених ги и тях за 400лв. И проблема си остава. Колата на газ си работи. Като излезе проблема си палех на газ, но съсипах 2-3 акумулатора. Бях се заинатил да го оправя но след 9 години борба, над 1400лв дадени на вятъра(то цялата кола струваше 1500-2500лв), и безброй похабени нерви, накрая се отказах и взех outback.
Идеята на целия ми пост е, че човек трябва да знае кога да се откаже, а не да е инат като мен. Потроших маса пари и нерви ненужно. Заради шумната помпа в колата е леко некомфортно, всеки път когато трябва да отида с колата за нещо важно се притеснявам дали ще запали...
Стискам палци твоя проблем да не е призрачен, да се локализира бързо и да се оправи качествено.
Аз за такъв проблем бих се посъветвал с някой опитен майстор (двама поне преди да хрърля парите за ремонта).
Късмет, и ако сметнеш че поста ми не е по темата пиши на модераторите да го махнат.

За да не оставя колегите с грешно впечатление, ще вметна че според мен е редно когато продаваното нещо има проблем, да се каже на купувача. Аз лично предпочитам да претърпя финансови загуби, вместо да играя на криеница с измамен и изнервен купувач. Но тарикати всякакви.

Пет Апр 22, 2016 6:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Постове: 96
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така,малко ъпдейт на проблема.
След премахването на блуутут четеца да не е постоянни закачен за колата и престанаха да ми се появяват грешките с комуникацията. А по отношение на проблема със скоростите след разместване на буксата на скоростите към двигателя и тези на кутията които мога да достигна с ръка отгоре през двигателния отсек, засега се е укротил. Близо 10 дена не е светил чека освен за катализатора (вече съм с газ и предполагам е затова). Надявам се да съм бил полезен на някого с тази информация засега.

Пет Май 20, 2016 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Постове: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отиди да ти качат 2-та сонда на втулка и тази грешка ще се скрие;)

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов

Пет Май 20, 2016 2:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Parcholini и 42 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор