Автор |
Съобщение |
stefataaaa
Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 11:04 am Мнения: 90
Автомобил: Subaru Impreza GT
Рейтинг: 15
|
Здравейте колеги, както е написано в заглавието преди ми се случи следното: гася колата на работна темперетура за 5мин, паля колата отново си е на работна темперетура, но парното студено, след 2-3 минути нормално каране почна да вдига темперетурата (никога до сега не го е правила,дори и при яко ръчка). Гася, проверих антифриза и си беше там, изчаках да поистине, запалих изчаках да поработи 1-2минутки на място и тръгнах. Парното си дойде и темперетурата не трепна повече. На мен ми изглежда като че е имало въздух в системата, ама знам ли откъде ще дойде? Някакви предложения?
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 8:25 pm |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
Затворен термостат? Временно забил някак си?
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 8:47 am |
|
|
stefataaaa
Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 11:04 am Мнения: 90
Автомобил: Subaru Impreza GT
Рейтинг: 15
|
Никаква идея, долния маркуч на радиатора уж беше топъл ама знам ли?!
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 9:21 am |
|
|
Alxx
|
3 опции: Рядък антифриз и е имала буца някъде. Кавитация на водната помпа, я от износени перки, я... Подухваща гарнитура. Ако си с газ, може топла мембрана да изпуска.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 11:07 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
Термостата да не е заминал С какъв антириз и колко е съотношението на водата в него
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 11:56 am |
|
|
stefataaaa
Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 11:04 am Мнения: 90
Автомобил: Subaru Impreza GT
Рейтинг: 15
|
Антифриза марка не си спомням, син на цвят и съм го направил горе долу на -25 - 30 градуса. Това го направи само веднъж, след това проблеми нямаше. За това не виждам логика, единственото нещо логично е нещо електрониката да се е бъгнала - някой датчик ли не знам, примерно да не е заработила помпата, тъй като ако проблема е механичен няма как да се оправи от самосебе си или както колегата Alxx е написал отгоре да е имала буца. Иначе колата има ГИ. Нямам си идея от къде да започна и изобщо да предприемам ли нещо, при положение, че колата в момента работи нормално.
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 12:45 pm |
|
|
iion
|
Малко наслуки хвърлям боб, но не се ли използваше понякога кръга на парното за изпаряване на пропан-бутана? Чел съм по форума подобни оплаквания за коли с газова. В по-студеното време и с охлаждането от газта да прави такива неща?
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 2:05 pm |
|
|
stefataaaa
Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 11:04 am Мнения: 90
Автомобил: Subaru Impreza GT
Рейтинг: 15
|
Така днеска си карам аз напълно нормално, паркирам колата и чувам, че перката работи. Не гася колата и я чакам да спре. Минават минута-две и ми писна и я изгасих. Долния маркуч от радиатора студен, горния топъл, но не горещ и колата беше на работна темперетура. Както и да е след това цял ден си я карам никакъв проблем. Вечерта обаче пак се повтаря вчерашната случка - паля тръгвам няма парно, след километър темперетурата тръгва да се покачва, като добавим и това, че днес колата не искаше да прехвърли на газл Спирам, чакам я да поистине, паля работи малко на място, тръгвам парно си има, прехвърля на газ и темперетурата не мърда!?!?!? Да хвана да сменя един термостат пък да видим, или нещо темперетурен датчик да не е?
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 8:47 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Или термостат, или въздух в системата от някъде...
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 9:10 pm |
|
|
petko 69
|
Моя съвет е утре сутрин на студен мотор първо да провериш нивото на антифриз в радиатора,ако е необходимо да долееш.След това форсирай мотора 2-3 пъти на отворена капачка с цел обезвъздушаване на системата и чак след това предприемай смяна на термостат.Това че в много студено време термостата отваря за кратко и долния маркуч е студен не значи че не работи,дори и само малкия кръг да работи то парно ще има.Парното се влияе от други фактори,а те са примерно запушено радиаторче на парното,недостатъчна течност,въздух в системата.Щом автомобила има АГУ провери дали изпарителя се затопля,защото както описваш днешните симптоми ми прилича на въздух в системата.Успех ,дано минеш по лекия път.
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 9:22 pm |
|
|
stefataaaa
Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 11:04 am Мнения: 90
Автомобил: Subaru Impreza GT
Рейтинг: 15
|
Благодаря колеги, значи ще пробвам първо да обезвъздуша (оставям я да поработи с отворена капачка и изфорсирам няколко пъти, а парното пуснато ли трябва да е и на каква степен?) и дано се оправи ако ли не тогава пак ще го мислим.
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 9:36 pm |
|
|
petko 69
|
stefataaaa написа: Благодаря колеги, значи ще пробвам първо да обезвъздуша (оставям я да поработи с отворена капачка и изфорсирам няколко пъти, а парното пуснато ли трябва да е и на каква степен?) и дано се оправи ако ли не тогава пак ще го мислим. Да добре е парното да е пуснато ,но обезвъздушаване то става веднага след запалване при студен мотор.
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 9:58 pm |
|
|
stefataaaa
Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 11:04 am Мнения: 90
Автомобил: Subaru Impreza GT
Рейтинг: 15
|
Ясно. Дано се окаже малкият дявол.
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 10:15 pm |
|
|
Alxx
|
Залагам на мембрана в редуктора. Виж си и капачката на радиатора за всеки случай, дали е е запушено клапанчето.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 2:46 pm |
|
|
CaesarVarna
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 11:54 am Мнения: 147 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 2.5 99г
Рейтинг: 7
|
При мен се оказа от Счупен термостат. Буквално буталцето беше излязло от мястото си и реално термостата седеше полуотворен. Иди го чакай да загрее...
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 2:54 pm |
|
|
petko 69
|
stefataaaa написа: Ясно. Дано се окаже малкият дявол. Чакаме отзиви и резултати от днес.
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 8:51 pm |
|
|
donko_r
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 2:34 pm Мнения: 194 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2005
Рейтинг: 48
|
Здравейте колеги, В тези студове как ви загряват колите? При мен от Люлин до Младост не може да си загрее како си трябва. Нормално ли е това или и аз имам проблем? Колата е Legacy 2.5 2005 г. Относно проблема с парното на колегата и аз имах такъв проблем но с предишната ми кола Toyota Corolla 2.0 D4D и се оказа намалял антифриз. Долях колкото трябва и парното си дойде.
|
|
|
Чет Яну 21, 2016 8:59 am |
|
|
Vami
|
При мен загравя в този студ до нормална температура за около 4 км. Обаче ако запаля на място и пусна климата на макс да духа на предното стъкло и час да стои не загравя повече от около 70 - 75 градуса. Явно радиаторчето в купето успява да охлажда мотора. Обаче тръгна ли всичко си е на шест. Термостата ми е сменен с оригинален пролетта при смяна на ангренаж и обслужване. При теб явно не затваря много добре и е за смяна.
|
|
|
Чет Яну 21, 2016 9:51 am |
|
|
donko_r
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 2:34 pm Мнения: 194 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2005
Рейтинг: 48
|
При мен започва да загрява добре и в момента в който превключи на газ ( по спомен 40 градуса) и включа парното на макс ( така си карам до Младост ) и остава на 70 - 75 градуса. Как мога да проверя термостата да ли работи нормално?
|
|
|
Чет Яну 21, 2016 10:09 am |
|
|
Vami
|
Няма как да го провериш, без да го свалиш и погледнеш, но това което описваш са симптомите. При теб задържа и не затваря добре и затова антифриза преминава и върти и през големия кръг и не дава на мотора да загрее до нормална температура. При това положение, може някой път да затвори, а да не иска да отвори и ще прегрееш двигателя.
|
|
|
Чет Яну 21, 2016 11:21 am |
|
|