Здравейте! Отварям тази тема със снимки на най-якия форестър, който съм виждал и който поне лично на мен ми дава някои доста интересни идеи за модификации на моя Фори. Като за начало обмислям да сложа 5 см лифтинг кита, който се предлага от колега от форума ни.
Надявам се темата да е полезна и за други SUBARU Forester маниаци. Ето това е линк към оригиналния постинг: http://goo.gl/oxsFKQ
Oписание на модификациите, за съжаление нямам време да го преведа в момента, а и за съжаление някои термини (конкретни части) най-вероятно ще ги преведа неправилно ...
ImHigh написа:
Hi All, what a great site. Many visits but first post. Had a busy day. My shipment from Primitive arrived this morning and I spent the day creating the Beast. Installed King Springs on KYB GR2's with Primitive 3/4" front and 1" rear lift spacers, 3/16" Primitive aluminum skid plate and diff cover. Added cam bolts front and rear. Much thanks to Paul and Ben at Primitive Enterprises, exceptional materials and build quality, excellent information and services a true first rate operation offering awesome products I Highly Recommend them. Pulled the factory trailing arms and replaced them with OBX adjustable trailing arms to centre the wheels. Had my tire guy install a fresh set of 215-70-16 BF Goodrich All Terrain TA KO's (wicked tires) then off to the suspension shop for a four wheel alignment. Took it to my Subaru dealer to check all of my work. Got a clean bill of health at no charge!! Previous mods include an Alpine INA W900 mounted in a JDM Navi hood where the dash pocket used to be. 7" Magellan GPS mounted in the stock radio opening. Kaption Audio 6.5" Pro Components in front doors (made a 1" spacer)and tweeters in stock locations, Kaption Audio 5.25 Pro Components in rear doors with tweeter installed in the knock out, Kaption Audio 12" Pro SPL MAX sub in custom enclosure in hatch, Kaption Audio 600 watt 4ch amp under drivers seat, Kaption Audio 1000 watt 1ch amp under passenger seat. Ram dash mounts for iPad & iPhone, 2 Alpine rear cameras 1 wide & 1 aimed at hitch ball,Viper 5902 with Smart Start and GPS tracking (speed,heading,location and status) for FULL control from iPhone including display of OBD2 scan codes,battery level, internal temp, status of ignition,engine,locks,doors,trunk,hood etc.. Remote start,locks,windows, sunroof etc... Sensor for tilt,proximity,shock and glass break. One touch up/down for all windows from d/s switches. Dash cam, 20% window tint and Weather Tech digital fit floor liners. Drawtite Class 2 hitch receiver,Prodigy P2 brake controller and 7 way trailer connector. Full length roof basket,hitch basket and bike rack all by Sport Rack. Custom made United Trailers 6x10 V-Nose enclosed trailer with electric brakes and low roof colour matched to car. More to come:brake upgrade, new cat back exhaust, Subtle Solutions hood struts, rad shroud and alternator cover a light bar with Hella Black Magics and perhaps an XT hood. Thanks for all the ideas.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна lupo на Пон Яну 27, 2014 4:32 am, променена общо 2 пъти
Ммдаааа.... определено на форума му липсва offroad раздел, макар че има една тема от преди 6 години - Не че субару е най-подходящият автомобил за целта... Но затова пък за ентусиасти има нет, например - http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=2424&page=15.
Цитат:
....Като за начало обмислям да сложа 5 см лифтинг кита, който се предлага от колега от форума ни...
Аз бих почнал с едни пружини King + подходящите амортисьори KYB, както и метална защита на пода (картер, ск. кутия, заден диф.). Като се съвзема финансово бих инвестирал в едни ефективни къстъм low range за ок. 1600$ (без доставка) от http://scorpionsubaru.com/retail.htm , поради липсата на конкурентна оферта. След това бих се съсредоточил върху някои промени на броните с цел увеличение "ъгъла на атака" и монтиране допълнителни аксесоари като от снимките, които си постнал. Импрегниране на външната част на пода - вече не е екзотика. Ако след всичко това стойката на автомобила не те кефи можеш да прибегнеш към лифтинг, който от своя страна ще доведе до желание за по-големи и хубави гуми. Ийййййй...да не забравяме - нещастният отворен заден диф. заедно с полуоските. И те са за смяна! Тези неща, нахвърляни на прима виста далеч не изчерпват темата, но си заслужават за технически изправен автомобил, добър (вкл. по душа ) механик и подготвен (поне психологически) бюджет!
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
Последна промяна Geo_Plam на Съб Фев 01, 2014 12:40 am, променена общо 1 път
Или с други думи, ако искаш автомобил с който да се катериш по отвесни баири, си вземи един, който е проектиран за това и с парите, които ще спестиш си плати бензина за 5 години напред Не ме разбирайте погрешно: Субаруто върши чудесна работа в определени ситуации офроуд, но не е кола проектирана основно за такава дейност. Според мен не си струва инвестицията да се мъчиш да превърнеш каляска в луноход, но пък от друга страна за всеки влак си има пътници.
Или с други думи, ако искаш автомобил с който да се катериш по отвесни баири, си вземи един, който е проектиран за това и с парите, които ще спестиш си плати бензина за 5 години напред Не ме разбирайте погрешно: Субаруто върши чудесна работа в определени ситуации офроуд, но не е кола проектирана основно за такава дейност. Според мен не си струва инвестицията да се мъчиш да превърнеш каляска в луноход, но пък от друга страна за всеки влак си има пътници.
Въпросът е спорен. Каляска, каляска...колко да е каляска? Субару, според мен, преди всчко е мъдър и практичен избор. Баланс. Проектираните за такива цели автомобили далеч не са евтини (дори "втора ръка"), както поддръжката и режийните им разходи. От друга страна, защо да не си почешеш егото като ъпргрейднеш и предадеш индивидуалност на това, с което разполагаш. Относно цените - колкото струва най-скъпата конфигурация на новия форестър, толкова (приблизително) струва най-евтиния формат на новата TLC 150. Да, ние сме в категорията на RAV4, но все пак...
п.п. Имам чувството, че докато Субару са под шапката на Тойота, няма да видим истинска "джипка", излязла от конвейр на FHI.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
п.п. Имам чувството, че докато Субару са под шапката на Тойота, няма да видим истинска "джипка", излязла от конвейр на FHI.
КАКВО имаш в предвид с това под шапката на Тойота ... моля те .. не ми докарвай кошмари тази нощ ... как така под шапката на Тойота ??? Не мисля, че факта, че Тойота има 16,5% от FHI слага Субару по някакъв начин под шапката на Тойота.
P.S. Също така не мисля, че е уместно сравнението с паркетния лъв RAV4 ....
Съб Фев 01, 2014 12:40 am
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
п.п. Имам чувството, че докато Субару са под шапката на Тойота, няма да видим истинска "джипка", излязла от конвейр на FHI.
КАКВО имаш в предвид с това под шапката на Тойота ... моля те .. не ми докарвай кошмари тази нощ ... как така под шапката на Тойота ???
Take it easy! Някъде из темите имаше линк с подробна информация. Това е светът на парите, далеч от всякакви клиентски/пациентски емоции. Един голям процент от акциите Subaru са притежание на Тойота. Това, си мисля, оказва влияние на маркетинговото и моделно развитие на Субару.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
Съб Фев 01, 2014 12:57 am
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
Добре де! Не "под шапката", а "под влиянието". Да се придържаме към темата. Enjoy - http://www.ausubaru.com/forum/showthread.php?t=23712 В този случай забравяме за доброто, старо, семейно комби и нищо не е, както преди
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
Много хубава тема!Браво!Аз лично за нещо подобно /.... за съжаление в мн. по-малък мащаб/ се готвя! При по-добри времена непременно ще се започне работа.Разбира се,че Форестера не е чист Офф-Роуд машина ,но поради универсалния му характер ,позволява доста добри резултати в смисъл да се стигне по-далече,по-високо,по-навътре ... и разбира се ,че при ограничени финансови средства не всеки може да си позволи отделна кола за всекидневие,друга за пътуване по магистрали и на дълги разстояния,а пък съвсем друга за пътешествия по планини и пресечени местности за лов,риболов,ски или нещо друго! Надявам се колеги с опит /или опити/ да се постигне по-добра проходимост да се включат с мнения,препоръки,снимки,скици и чертежи по и около темата! .... и умната в поледиците .... особено,ако още не сте си подобрили машините, поне до степен на някоя от по-горе показаните! ... и айде Колегта Geo_Plan го е казал много точно по-горе!Такива са мечтите и терзанията на всеки начинаещ... """ Тези неща, нахвърляни на прима виста далеч не изчерпват темата, но си заслужават за технически изправен автомобил, добър (вкл. по душа ) механик и подготвен (поне психологически) бюджет! """ ... те това си е .... ...колега И понеже трябва да имаме за пример идеалните или поне най-добрите - ето и от мен няколко снимки за "ЗАВЪРШЕН" проект:
Прикачени файлове:
026597037.jpg
Прикачени файлове:
026596927.jpg
Прикачени файлове:
images (5).jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
https://www.youtube.com/watch?v=UOVzeQif5QE http://vk.com/video186393577_166133786 Въпросния Форестер взе 3-то! място с минимални модификации(лифт,гуми,добавени блокажи,мисля че комбинирано със стария Леон,има описание във форума) А в това състезание участват доста сериозно подтотвени джипове от топ-категория-G,Patrol,TLC,UAZ... Така че в държави,където Субару са на почит и ги карат(Русия,Австралия,Канада) не се подвеждат по визия на комби и слаби офф-рд данни на книга.Затова се заемат с подготовката и получават много добри резултати.
https://www.youtube.com/watch?v=UOVzeQif5QE ... Така че в държави,където Субару са на почит и ги карат(Русия,Австралия,Канада) не се подвеждат по визия на комби и слаби офф-рд данни на книга.Затова се заемат с подготовката и получават много добри резултати.
Колата от по-горния постинг е наистина страхотна и много надеждна кола на планинската спасителна служба - можело значи!
Ограниченията са само в главите ни.
P.S.Aз съм заразен много с ентусиазма на новака и се кефя много на това да изследвам границите.
Нед Фев 02, 2014 10:47 am
bat_rado3
Регистриран на: Сря Юни 13, 2012 3:24 pm Постове: 205 Местоположение: с. Труд обл. Пловдив
Skype: bat_rado3
Автомобил: легаси 2002
Телефон: 0898735912
Рейтинг: 40
Добре де! Не "под шапката", а "под влиянието". Да се придържаме към темата. Enjoy - http://www.ausubaru.com/forum/showthread.php?t=23712 В този случай забравяме за доброто, старо, семейно комби и нищо не е, както преди
линка на колегата е много полезен, добри модификации
Нед Фев 02, 2014 4:36 pm
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
Здравейте, днес най-накрая приключих успешно първия етап от ъпгрейда на моето ФОРИ: 1. Поставяне на лифт кит за повдигане с 5 см. Комплекта е купен от колегата тук. Казвам най-накрая, защото първоначално получих лифт кит за Аутбек, който по никакъв начин не можеше да пасне на предните ми амортисьори ... Колегата sk67 много коректно изцяло за своя сметка го смени, но направата на новия комплект се нуждаеше от технологично време допълнително от около седмица. През тези 10-тина дни общо докато успея да се вредя колегите от Субару сервиза в Плевен (Сервиза на Краси!) да монтират новия комплект се оказа, че съм изхвърлил бутилката, с която мерих на първите снимки. Според мен тази първата бутилка от сръбска минерална вода беше малко по-височка от тази, с която мерих днес .....
Първи впечатления: ... разликата от комби до мини джипка (Mini SUV) е точно 5 см порастване на височина ...
Колата е много стабилна в завои - не успях да констатирам някаква особена разлика. По пътя от Плевен до Ловеч има някои доста интересни завои, в които нарочно влизах доста по-бързо итн - всичко беше 100% ОК. За момента НЕ съм сменявал биалетките, надявам се въпреки описания проблем с биалетките в темата за лифт кита да не се наложи. Ако ли не ... ще ги сменя с такива от Toyota .... (срам)! ...
2. Ъпгрейд етапа поставяне на защита на задния диференциал го пропускам, защото колата ми дойде с поставена такава защита от Италия.
3. За следващия етап: поставяне на защита на картера ... не знам какво да правя Говорих с един доста опитен колега от форума, според който фабричния пластмасов предпазител под двигателя (под картера итн), който има в момента е от доста здрава пластмаса и според него няма нужда да се сменява освен ако не мисля да карам колата из особено екстремен терен - за сега нямам подобни планове ... но все пак се чудя и чета по чуждите субару форуми. Ще съм много благодарен за помощ по темата надеждна ли е като защита на картера фабричната пластмасова кора под двигателя ...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Много добре изглежда след лифта, но най-важно е теб да те кефи. Ако си любител на разходките извън пътя сега можеш да усетиш удоволствието от карането, дребни и по-едри камъни и коловози няма да са проблем. Относно биалетките, желателно е да ги смениш със съответните по-дълги. Просто стабилизиращите щанги застават под друг ъгъл, особено голямо е напрежението в предните биалетки, затова и те най-често се късат. За защитата на картера трябва да си поставиш такава от метал или дурал ако смяташ да ходиш в гората. Кората под двигателя просто го предпазва от вода и мръсотия и обезшумява. Само с тази кора при удър в камък нямаш шанс. Аз на мойто Фори съм изработил малка кора от дурал, която предпазва само картера и се поставя под пластмасовата. Така основната пази двигателя от мръсотия, а тази пази картера и основната.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
Вто Фев 25, 2014 8:38 pm
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53