Отговори на тема  [ 25 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Форестър 2.0 ХТ 03 нужда от съвет за задвижването 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Честите нова година на всички, много здраве и безаварийни километри.

Имам следното питане за задвижването на форестър 2.0 хт 03г автоматик с ЛСД диф.
Днес в сервиза ми казаха, че колата има проблем със задвижването към задните колела. След като вдигнаха колата завъртяха колета на скорост и при достигане на по-висока скорост задният диф изключи напълно до степен гумите да не се въртят, валът също спря да се върти. Гумите бяха свободни и можеха да се въртят с ръка.
Моля да споделите дали това е нормално поведение или не. Според хората в сервиза това не трябва да е така.

В сервиза отидох поради два проблема.

Първия - Странно бучене и вибрации при изкачване на баири при по-висока скорост. Диагнозата беше - заминали катализатори.
Вторият - трудно поддържане на колата в права линия и дърпане в различни посоки при движение. Обяснението беше, че се дължи на изключването на задното при достигане на по-висока скорост около 60-80. Има логика тъй като предният диф е отворен и едното колело винаги дърпа повече от другото.

Моля за коментари тъй като не знам как да процедирам.

ПС - Моля за информация от къде мога да намеря ъп-пайп(без катализатор) за директен монтаж, евентуално къде могат да ми сменят даун пайпа и гърнето след него.
Също биха ми свършили работа оригиналните фланци на даун пайпа и гърнето след него ако някой ги има срязани от кола за части и се продават.

Пет Яну 04, 2019 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Категорично не е нормално поведението на задвижването.Това за катализаторите ме съмнява,веднага би вдигнало грешка на таблото.

Пет Яну 04, 2019 5:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е задължително. Грешката светва когато показанията на предна и задна сонда станат близки или еднакви. Ако са само позадръстени, но вършат работа все още, не ги махай! Има доста ефективна химия от Пауърмакс, Протек, Бардал и т.н. която ги отпушва напълно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Яну 04, 2019 6:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо - нямаш LSD диф.
Второ - катализаторите могат да звучат така ако са махнати и нещо е побългарено.
Трето - трудното държене в права линия определено не е от задния диф еле па от предния. Точно отворения диференциал ти помага да караш и направо и в завои без колелата да се въртят с еднаква скорост, защото ако се въртят с еднаква скорост тогава ще имаш проблем.
Ако колата е с AVCS-и то тогава ще имаш няколко килограма проблеми след махането на катализаторите и ще иска задължителна насатройка, поне от това, което аз съм виждал заради тотално различното VE при липсата на катализатори. Тогава има излишък на аванси на всмукателни валове и кво ли още не. Също така вече не иска едни невероятни аванси по време на круизните режими и там ще детонира през по-голямата част от времето.

Единственото, което трябва да направиш е да отидеш при някой читав субару диагностик, а не гаражен сервиз на незавършили 6-ти клас механици, в който да ти диагностицират проблемите и да те насочат към правилния подход. До тогава мислиш само за глупости, четеш глупости и накрая и не направиш глупости, които ще ти излязат на съвсем различна цена от това, което си си мислел и най-вероятно ще сте отстранили проблеми, които не съществуват.

Съб Яну 05, 2019 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
vizor написа:
Първо - нямаш LSD диф.
Второ - катализаторите могат да звучат така ако са махнати и нещо е побългарено.
Трето - трудното държене в права линия определено не е от задния диф еле па от предния. Точно отворения диференциал ти помага да караш и направо и в завои без колелата да се въртят с еднаква скорост, защото ако се въртят с еднаква скорост тогава ще имаш проблем.
Ако колата е с AVCS-и то тогава ще имаш няколко килограма проблеми след махането на катализаторите и ще иска задължителна насатройка, поне от това, което аз съм виждал заради тотално различното VE при липсата на катализатори. Тогава има излишък на аванси на всмукателни валове и кво ли още не. Също така вече не иска едни невероятни аванси по време на круизните режими и там ще детонира през по-голямата част от времето.

Единственото, което трябва да направиш е да отидеш при някой читав субару диагностик, а не гаражен сервиз на незавършили 6-ти клас механици, в който да ти диагностицират проблемите и да те насочат към правилния подход. До тогава мислиш само за глупости, четеш глупости и накрая и не направиш глупости, които ще ти излязат на съвсем различна цена от това, което си си мислел и най-вероятно ще сте отстранили проблеми, които не съществуват.


Здравей ,
Благодаря за коментарите.
По първият - Защо тогава задните колела се движат в една посока когато завъртя едното колело?
По Вторият - Цялата система иглежда оригинална и непипана.
По третият - за отворения диф ми е ясно каква му е целата. Колата дърпа в различни посоки при ускорение при движение в права линия и на прав път.Окачването е здраво реглаж е правен сравнително скоро (колко читав нз, майстора беше много хвален в офроуд форума).

По третият - нямам намерение да махам катализаторите за сега, просто имам идея да подменя цялата изпускателна система след което колата ще отиде на съответните настройки, за които ми е известно, че трябва да се направят. Не знам дали колата има AVCS-и.

По четвъртият - Колата я гледаха в един от додста хвалените тук сервизи.


иначе проблема със задвижването е като в този клип https://www.youtube.com/watch?v=B0Lx8GOCzuo.
Може би соленоида е за смяна. Един от коментарите под клипа е, че се е оправило след смяната му.

Съб Яну 05, 2019 2:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако се движат в една посока, то тогава е LSD дифа, но определено не е за фабрично вграждане, или поне аз не съм виждал такова. Ако дадеш шаси мога да проверя какъв трябва да е. Иначе обикновено предните са Suretrack при по-високите модели (като STI). Метни едно шаси насам да го погледнем тоя прословут диф. Иначе хвалените сервизи не значи, че са ти дали оптимално добро мнение винаги :) Търси си второ.

Като подмениш изпускателната система... гледай да сложиш нови катализатори, които покриват евро стандарта ти :) Иначе не ти е ясно за настройките изобщо.

Успех.

Пон Яну 07, 2019 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Това е ВИН-а Форестър 2003 2.0хт JF1SG5LP53G011696

За момента съм в процес на проучване и ](*,) , най-много да се появи тема за продажба на фори на части.

ПС - Изчетох маса теми за 4х4-то и така се оплетох, че и аз не знам вече дали това прословуто задвижване на субару е фул тайм всъщност. :pardon:

Вто Яну 08, 2019 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Фул тайм е. Просто при теб е 90/10 предно/задно, и когато има грижи идва duty solenoid c на помощ и го прави до 50/50. Това е на D. След това идват другите скорости, на които се държи по различен начин, спрямо това, което си избрал на скоростния лост. По-новите са ~50/~50 постоянно.

Колата ти е 2002-ра година (модел 2003), готин цвят и... visco lsd :) прав беше. Капсуловано LSD и НЕ СЛАГАЙТЕ МАСЛА ЗА LSD в дифа. Точно заради това и не дават LSD флуиди за заден диф. Само обикновено диференциално. Само да кажа, че да няма някой "аз прочетох визора каза едисикакво и наблъсках всичко за LSD" :D

Вто Яну 08, 2019 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всички турбо Фозове са ЛСД диф отзад.
По-интересно е как и защо се получава ефекта с неработещото АВД при колегата...

Вто Яну 08, 2019 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Видех, че са. И моето и твоето сравних. Прав е колегата, а аз съм се объркал от това, че се слага обикновено масло, а после видях, че LSD- то е капсуловано и за това няма нужда от мазане със специални масла.

Има как да се получи. Той ми писа на лични и му отговорих. Първо ще пробва с AWD бушона да види дали ще изчезнат шумовете при качване. После лесно нататъка. Явно директно соленоида/съединителите го режат задното при определена скорост, но и това може да се види през freessm соленоида как се държи и дали той не го управлява по някакъв начин.

Вто Яну 08, 2019 4:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 16, 2017 8:22 pm
Мнения: 6
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0XT
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Колега това с баира- виж да не допира или да е твърде близо някъде генерацията... При мен само при изкачване, на загрял мотор при определени обороти и скорост го прави. Оказа се че има контакт с полуоската. Трудно го открих, понеже в покой има известно разстояние там. Успех!

Сря Яну 09, 2019 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
032 написа:
Колега това с баира- виж да не допира или да е твърде близо някъде генерацията... При мен само при изкачване, на загрял мотор при определени обороти и скорост го прави. Оказа се че има контакт с полуоската. Трудно го открих, понеже в покой има известно разстояние там. Успех!


Със стокова генерация ли беше?

Сря Яну 09, 2019 4:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 16, 2017 8:22 pm
Мнения: 6
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0XT
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
В моя случай не, но съм го чувал и на стокова.

Сря Яну 09, 2019 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Ще огледам генерацията. Бученето и потропването не се влияе от скоростта, като започне го има и при 60 и 80 и тн.
Днес взех този ВАГ да пробвам да се вържа с фриссм, но без успех. Ще се пазари друг
Изображение
Изображение

Сря Яну 09, 2019 9:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kkl с ftdi чип търси в olx

Сря Яну 09, 2019 10:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Един страничен въпрос, за една идея която ми се върти в главата.
Според вас с бюджет от 5000-6000 лв може ли да се направи някъде, следното:
1 сваляне на ДВГ ревизия и смяна на някои части (лагери вал, пръстени бутала и тн.) ревизия глави и тн. Тук целта е и да се постигне след това малко повече мощност примерно 200-230 коня евнтуално с ремап.
2 сваляне на скоростна кутия и смяна на фрикционни дискове и ревизия.
3 подмяна дребни детайли по самата кола при необходимост, може би спирачки.

Пс - Ауспуха ще се смени изцяло вероятно до пролетта.

Резултата трябва да е надежна и малко по-пъргава кола която да ползвам още поне 100 к км.

Много си ми харесва като цяло колата, въпреки минусите които има, но пък като ходя в калта и драките не ми пука особено, че ще я одера или нещо друго.

Според вас постижимо ли е горното и къде/кой може да свърши читаво работата.

Бих се заел сам, имам и желанието , но нямам толкова свободно време, а и доста от необходимите инструменти не са ми налични в гаража :pardon:

Чет Яну 10, 2019 8:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За толкова коне не ти е нужна ревизия на двигателя. Не виждам смисъл да се прави нещо ако не е сучпено.
За фрикционните - нямам представа, но ги гледах навънка, че ги има на сравнително ок цени, но и това не виждам смисъл ако няма проблем с него. Скоростите са достатъчно здрави. Моята още държи ROFL

Чет Яну 10, 2019 11:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за съвета който приемам, щом е възможно да се постигне мощността която търся.
Тук възниква въпроса, след отпушването на генерацията което предстои, кой може да ми я ремапне (добре)?
Трябва да се настори добре на бензин , за да може газаджията да я настрои както трябва и на газ.

Пък другото като се скапе ще го мисля тогава. :beer:

Чет Яну 10, 2019 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
zk. ще ти я направи на чук, но трябва да си сигурен, че всичко е наред с колата преди това. Той ще ти обясни.

Чет Яну 10, 2019 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако се цели "надежна и малко по-пъргава кола която да ползвам още поне 100 к км" не съм убеден, че лагерите ще издържат толкова. Не е проблем моторът да се прави и след като изтропат, но тогава може да има повече поражения по вал, блок и бутала.
Превантивната ревизия не е често срещано явление, но не е и за изключване. Виждал съм мотор без симптоми, отворен превантивно (нов внос) и лагерите бяха тръгнали и не им оставаше много. Може би нещо което може да се хване с анализ на маслото.

_________________
Zubaru.tuninK

Пон Яну 14, 2019 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 25 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор