Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Яну 21, 2019 8:06 am



Отговори на тема  [ 48 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Форестър: работен режим на перките за охлаждане 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 5:05 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет, колеги
От няколко дни съм собственик на Субару Форестър 2003 2.0 бензин, ръчни скорости.
Колицата е супер, не мога да и се нарадвам.

Покрай целият този ентусиазъм може би малко се панирам от следното поведение на перките за радиатора на охладителната течност.
Когато колата е студена, а и дори не напълно студена (стрелката за температурата на двигателя е в долната половина на скалата ) работния режим е нормален, а именно:
Паля колата и работи на място - след достигане на 95 градуса перките се включват - въртят някакво кратко време, не съм го засичал), след което спират. Днес засякохме 95 градуса -> включване на перките, охлаждат до 91 мисля и спират.
Напълно нормално ми се вижда до тук... или? :)


Това което ме притеснява е, че когато тръгна ( при външна температура като беше днес 27 градуса) и шофиране около 10-20 минути, след като спра и оставя колата да работи перките продължат да се въртят... Оставих колата така на място близо 20 минути и те все още не бяха спрели...
Стрелката на температурата не помръдва - както си е стандарт малко под половината на скалата.

Моля, колегите който се радват на този модел, а и всички запознати, да споделят това нормално ли е.

Благодаря
Бъдете здрави


Последна промяна Dr.Ala на Пон Юли 21, 2014 8:36 pm, променена общо 1 път


Пон Юли 21, 2014 8:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Think. Feel. Drive.

Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm
Мнения: 1835
Местоположение: София/Стара Загора
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Честито колега, със здраве да си я караш!

Колата има ли газова уредба?

_________________
If in doubt, FLAT OUT!

Пон Юли 21, 2014 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 5:05 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не, колата все още няма газова

Пон Юли 21, 2014 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Think. Feel. Drive.

Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm
Мнения: 1835
Местоположение: София/Стара Загора
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прилича на температурен датчик, но най-добре е да отидете в сервиз колега.
Тук има контакти на сервизите: viewforum.php?f=10

_________________
If in doubt, FLAT OUT!

Пон Юли 21, 2014 8:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5312
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 681
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом гледа температурата коректно, значи по-скоро не е ефективно охлаждането - запушен радиатор, термостата не отваря до край, лоша водна помпа, въздух в системата.

Пон Юли 21, 2014 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 5:05 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Днес бях при Митака - той замери температурата..., според него всичко е ОК.

Много възможности...

Утре май пак ще го посетя.

Пон Юли 21, 2014 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 275
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: 0886495045
Рейтинг: 205
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на мен ми прави впечатление, че когато загрее колата винаги включват и двете перки и се чудя дали е коректно. Нали едната е за климатика и би трябвало да се включва когато той работи и да помага на другата ако тя не смогва да охлажда(поне такава логика на управление съм виждал при други марки). Не съм забелязал и да имат степени перките. Гледам перките се управляват директно от компютъра. Ако някой е запознат по въпроса да сподели как трябва да работят перките.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-0886495045

Вто Юли 22, 2014 8:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 420
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: Форестър 2.0 АТ 2002г.
Рейтинг: 118
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Перките имат степени,на бавната не се чуват много и отвън не се разбира че работят,трябва да се вдигне капака и да се види.При мене винаги се включват и двете заедно.Ако всичко е наред не е нормално да работи двигателя на място и да не спират 20 минути.При мене беше същото оказа се запушен радиатор,след смяната всичко е ок.И при мен в началото не се мърдаше стрелката а само се чуваха перките да работят постоянно,но след време и след по сериозно натоварване на двигателя най вече дълго изкачване започваше да мърда и стрелката на температурата.
При всички положения има нещо нередно я радиатор я термостат май съм чувал че може да е и от капачката на радиатора ако е заминала и не държи налягане в системата.
Успех.

Вто Юли 22, 2014 11:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 508
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: '97 Palio '97 BG9 25D, '96 BG7 22e
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 428
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте всички, получи се по-дълъг пост, надявам се да е полезен.

Доскоро имах подобни проблеми с моя форестър - когато загрееше двигателя, независимо дали на бензин или газ, стрелката заставаше в средата на скалата и не мърдаше, но перките не изключваха независимо дали се кара светофарно градско или извънградско със 100 км/ч.

Това не е нормален режим на работа на охлаждащата система! Перките служат за допълнително и принудително охлаждане, когато потока входящ въздух към радиатора е недостатъчен и/или има високи натоварвания на двигателя. В нормален режим при извънградско движение не би трябвало да са включени, а градско трябва да се включват за около 30 сек. и изключват после, като цикъла се повтаря в зависимост от температурата. Постоянни високи температури на двигателя говорят за някакъв проблем, намаляват ресурса и не са за предпочитане – има опасност от прегряване, износване на гарнитури и гумени съединения, по-неефективно мазане, по-неефективно горене.

При включване заради висока температура работят и двете перки и това е нормалния режим. Включването се контролира от ЕКУ-то по данни от температурния датчик, който пък се намира зад и под алтернатора. При достигане на 95 градуса се включват на първа степен, а при 101 – втора. Изключват при падане под 91 градуса. Стрелката на таблото би трябвало да мръдне от средата при надвишаване на 103 градуса. При включване на климатик отново се включват и работят и двете перки, независимо от температурата.

Колега Dr.Ala, има наистина много варианти, къде може да е проблема. Изключвай ги един по един, като най-рационално е това да се случва от сравнително лесните и евтини, към по скъпите. Не е лошо да прецениш дали до отстраняване на проблема колата да не е с вода, вместо антифриз, при всяко източване неизбежно се губи 0,5 до 1 литър течност. На първо място и може би най-важно, виж точни данни за температурата на двигателя според ЕКУ-то, за да не ходиш по сервизи може да си купиш това: viewtopic.php?f=26&t=12353 (модели Субару Форестър преди 07.2001 год. ползват SSM протокол и не се четат с ELM372, може да се използва ЕВОСКАН, друг софтуер или това устройство: http://www.uobd2.net/wholesale/ps701-jp ... -2155.html). Колата ти е по-нова и поддържа obd2 протоколи, в темата има готови дашбордове и през мобилен телефон може да видиш какво наистина се случва с температурата, а и с много други неща. Предполагам ще видиш, че след като двигателя загрее, стрелката застане в средата на скалата и се включат перките, температурата се движи в границите на 95-100 градуса и не пада под 91 дори при движение с висока скорост. Предполагам също така, че дали при градско или извънградско каране, когато спреш на място и перките продължават да се въртят и не спират, ако се наведеш да пипнеш маркуча от долния край на радиатора към водната помпа и термостата, той ще е студен, а в същото време радиатора врял. Също така, преди всичко установи дали ти се губи охлаждаща течност или не. След отстраняване на проблема с греенето, най-добре сложи по-скъп и хубав антифриз, като към него добавиш и добавка за повишаване точката на завиране и намаляване на кавитацията /red line water wetter или dei heater-hotter или друго такова/. А най-добре с EVANS, но е скъпа.

Можеш да започнеш да търсиш проблема:
1. Заминал термостат – може да прегрее. За да загрява колата, трябва да е останал в затворено положение. Сваля се и се проверява, трябва да е отворен напълно при около 90 градуса. Ако не е сменян, дори и да работи, най-добре да се сложи нов. Има значение от коя страна се слага пъпката, тъй като при някой афтърмаркет и ОЕМ водни помни, входящите тръби са така проектирани, че обливат термочувствителния елемент с охладена течност и го лъжат за температурата – пъпката трябва да е в обратната посока на тръбите. Цена около 30-35 лв., без работата. Не се препоръчва монтиране на нискотемпературен при обикновена употреба.

2. Заминал температурен датчик – може да прегрее/гори много. В ЕКУ-то постъпват грешни стойности за t. При по-ниска от реалната t перките работят постоянно и преохлаждат двигателя, като така гори много и има опасност за самите вентилатори. При по-висока от реалната t има опасност от прегряване. Цена около 30-35 лв., без работата.

3. Заминала капачка на охладителното казанче – може да прегрее/изхвърли вода през съединения/не държи налягане. Ако капачката не пропуска вода към преливното казанче, при високо налягане може да избие някое съединение. Ако не връща от преливника, оставаш без охлаждаща течност в системата. При загуба на налягане охладителната течност завира по-рано, съответно по-голяма кавитация върху металните части и много отделни прегрявания. Цена около 20-30 лв.

4. Запушване/теч/въздух в охладителната система – може да прегрее. Рядко се случва, повечето маркучи са с голямо ф и няма от какво да се запушат, има 1-2 маркуча с ф7-10 мм. При теч остава без охладителна течност, може да прегрее. При наличие на въздушни джобове охлаждането не е ефективно, може да прегрее или да прегреят отделни части. Пълна проверка на цена 20-30 лв.

5. Запушен или течащ воден радиатор – може да прегрее. Случва се, става дума за коли над 10 год., вероятно още с радиатора от завода. Смачкани ламели, удари, заварки способстват. Най-добре се проверява със сваляне и надуване с вода, ламелите отдолу по цялата дължина трябва да пропускат без никакво задържане и забавяне. При теч ще губиш охладителна течност и е най-добре смяна. Цена 350-450 лв. нов, без работата. Като препоръката при смяна е добре да се сложи по-голям радиатор, примерно MISHIMOTO, цена около 500-550 лв. нов.

ДОБАВКИ за запушване и отпушване на радиатори и/или маркучи не се препоръчват.

6. Проблем с газова уредба /в случая няма такава, но като възможност/ – монтирането на допълнителна система на колата свързана към охладителната система, може да създаде проблеми. Изпарителят се връзва на маркуча към радиатора за парното и обикновено двете се захранват паралелно и едновременно. По-добър вариант е последователното връзване, първо през изпарителя и после към радиатора. При всички положения има още нови връзки и възможност за течове. Ако изпарителя е монтиран по-високо от нивото на капачката на охладителното казанче и е най-висока точка е възможно колата да не може да се обезвъздуши сама и постоянно да остава количество въздух в системата. При наличие на мощен изпарител е възможно след преминаване през него и през радиатора за парното, течността достигаща термостата вече да е охладена и той отново да не отваря, въпреки, че t при датчика е висока.

7. Проблем водна помпа – няколко теми има тук във форума, за проблеми с неизключване на перките, оправени след смяна на водна помпа. При мен също се оправи след смяна на помпата. Освен самата водна помпа да е заминала – ръждясали лагери и ролки, турбина, луфт и т.н., е възможно и друго. За турбо модела при поръчка по парт номер ОЕМ водна помпа пристига с метално турбинно колело, докато афтърмаркет водната помпа на разните производители е с турбина с ламаринени лопатки. Не вярвам положението да е различно при атмосферния мотор. Ето нещо по въпроса, както и обяснение, защо се предпочита цяло турбинно колело: http://www.subyclub.com/topic/2882-the- ... ers-claim/ „The water pump (front, right) is a cast turbine that flows more water, whereas the OEM piece (rear, left) allows for water to bypass the blades and does not flow as much water". Към проблеми с помпата теоритично трябва да се прибави възможността за разтегнат ангренажен ремък и приплъзваща ролка на водната помпа, като турбината отново не се върти нормално. Цена 170-220 лв. без работа.

8. Проблем гарнитури глави – най-кофти и скъпа възможност. Освен греенето обаче трябва да са налице и множество други симптоми, като покачване на температурата до червената зона, газове в охладителната течност, загуба и вряща в преливното казанче охладителна течност, синкав дим от ауспуха, загуба на компресия. Ако колата губи охладителна течност и не е от маркучи/връзки, е хубаво да се направи тест за газове в антифриза, не е скъп.

Това е, може да съм пропуснал нещо някъде

Поздрави!
 81

Вто Юли 22, 2014 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Мнения: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегите са дали всички възможности. Според мен е по-скоро въздух в системата. Може да направиш следното - няколко минути след въртене на перките да дадеш рязко газ до 5 000 оборота, 3, 4 пъти и да изчакаш още около минута перките да спрат(да стигне 91, 92 градуса). Ако това стане - въздух в системата или запушен радиатор.

Гарнитури може почти сигурно да елиминираш, ако при работещ автомобил няма никакви балончета в преливника и ако течността е бистра(разбира се и да няма загуби)

Моят съвет е да намерите проблема и да не го оставяш така. Проблем има със сигурност.

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Вто Юли 22, 2014 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 275
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: 0886495045
Рейтинг: 205
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво на колегата askeless за изчерпателната информация. Сега разбрах защо никога не съм чувал втората степен на перките, просто не съм достигал такава висока температура. Гледал съм работата на перките през ЕКУ-то и работят както е описал колегата, включват точно на 95 градуса и изключват на около 90 като температурата спада доста бързо. На мой прятел перките на горския работят доста по-дълго от моите и предполагам може да е запушен радиатора, защото беше сипана добавка за течове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-0886495045

Сря Юли 23, 2014 10:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 5:05 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет,
Благодарности на askeless за изчерпателната инфорамция.

При мен се оказа, че проблема е от термостата. След смяната му сега всичко е наред.


Благодаря

Вто Мар 08, 2016 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2183
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Автомобил: autback3.0h6 2001.
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 667
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Dr.Ala написа:
Привет,
Благодарности на askeless за изчерпателната инфорамция.

При мен се оказа, че проблема е от термостата. След смяната му сега всичко е наред.


Благодаря

=D> Радвам се че след 2години мъки,проблема е решен.

Вто Мар 08, 2016 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
taipan написа:
Колегите са дали всички възможности. Според мен е по-скоро въздух в системата. Може да направиш следното - няколко минути след въртене на перките да дадеш рязко газ до 5 000 оборота, 3, 4 пъти и да изчакаш още около минута перките да спрат(да стигне 91, 92 градуса). Ако това стане - въздух в системата или запушен радиатор.

Гарнитури може почти сигурно да елиминираш, ако при работещ автомобил няма никакви балончета в преливника и ако течността е бистра(разбира се и да няма загуби)

Моят съвет е да намерите проблема и да не го оставяш така. Проблем има със сигурност.


При мен се наблюдават същите проблеми. Сутрин независимо от температурите (положителни или отрицателни), след около 10км. (толкова пътувам до работа), перките работят без спиране. Сменени са водна помпа, термостат, температурен датчик с оригинални. Интересното е , че именно при форсиране 2-3 пъти перките изключват и влизат в нормален режим, то ест включват се за по няколко секунди. Стрелката не мърда от нормалното си положение и балончета в казанчето липсват. Така вече около 2 месеца. Колата е с газ и изпарителя е свързан последователно. Въпросът ми е ако е въздух в системата, как е най-сигурния начин да го изкарам.

Нед Дек 11, 2016 8:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2183
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Автомобил: autback3.0h6 2001.
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 667
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както по горе е написал колегата ,при студен старт на двигателя го форсираш 3-4 пъти до 5х.об. и гасиш.Отваряш капачката на радиатора и при нужда доливаш охл. течност , процедурата се повтаря 3-5 пъти , за да си сигурен , че си извадил въздуха от системата.Успех.

Нед Дек 11, 2016 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 897
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Outback H6, 2006
Рейтинг: 273
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
maldoom написа:
taipan написа:
Колегите са дали всички възможности. Според мен е по-скоро въздух в системата. Може да направиш следното - няколко минути след въртене на перките да дадеш рязко газ до 5 000 оборота, 3, 4 пъти и да изчакаш още около минута перките да спрат(да стигне 91, 92 градуса). Ако това стане - въздух в системата или запушен радиатор.

Гарнитури може почти сигурно да елиминираш, ако при работещ автомобил няма никакви балончета в преливника и ако течността е бистра(разбира се и да няма загуби)

Моят съвет е да намерите проблема и да не го оставяш така. Проблем има със сигурност.


При мен се наблюдават същите проблеми. Сутрин независимо от температурите (положителни или отрицателни), след около 10км. (толкова пътувам до работа), перките работят без спиране. Сменени са водна помпа, термостат, температурен датчик с оригинални. Интересното е , че именно при форсиране 2-3 пъти перките изключват и влизат в нормален режим, то ест включват се за по няколко секунди. Стрелката не мърда от нормалното си положение и балончета в казанчето липсват. Така вече около 2 месеца. Колата е с газ и изпарителя е свързан последователно. Въпросът ми е ако е въздух в системата, как е най-сигурния начин да го изкарам.


Върти ми се нещо около това свързване. Имаше колега, който след промяна от последователно на паралелно - всички такива симптоми изчезнаха. Не мога да намеря темата.
Пробвал ли си ако караш на бензин дали е пак същото?

_________________
OUTBACK H6, 2006
MAZDA 2, 2010

Нед Дек 11, 2016 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5312
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 681
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
patko написа:
Върти ми се нещо около това свързване. Имаше колега, който след промяна от последователно на паралелно - всички такива симптоми изчезнаха. Не мога да намеря темата.

Имаше такъв случай, да :idea:

Нед Дек 11, 2016 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес пробвах два пъти на изстинал двигател да форсирам и да отворя капачката. Освен малко мехурчета излезе и малко от антифриза. След 3-4 км. отново спрях и перките си работеха здраво и продължително. След изфорсиране на място изгаснаха и от там до следващата спирка всичко беше нормално, като я оставих 3-4 пъти да включи и изключи сама (10-тина секунди работят и спират,което е нормалния режим) преди да я изгася.
Карам и на бензин , но разлика няма. Лично аз си мислех, че е механичен проблем като например неотворил термостат, но това беше до преди 2 дни , когато радиатора беше студен на пипане, но от тогава все е горещ. Следващата стъпка ще е пробно да сложа стария термостат, който смених преди 6-7000км. , и си работеше идеално, като преди това ще пробвам пак да изкарам въздух ако има такъв. Леко е странна цялата работа и дано не е някоя гарнитура.

Нед Дек 11, 2016 8:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1245
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Subaru Forester 2.0 1998
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 469
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето я темата..
viewtopic.php?f=4&t=17755&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE+%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB
В крайна сметка се оказа че последователното връзване на изпарителя е било проблема.След паралелно свързване проблема изчезна...,което мен лично много ме озадачи..аз също съм с последователно свързан изпарител...
Така или иначе при преминаване на паралелно свързване проблема беше решен,познавам се с момчето,инфото е от първа ръка.. :D

Пон Дек 12, 2016 9:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am
Мнения: 23
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Привет колеги,
Да споделя и аз моя подобен случай. Наскоро се сдобих с Форестер 125, атмосферен, 2000г., с газова Раомано
Закупих го от колегата Митко от Форума, коректен и приятен мъж.
Естествено има си неща за правене...
Та, бързо загрява колата, посредата на скалата, май 95градуса се включват перките и двете. Според
мен се включват високите обороти, бая силно обдухват.Иииии не спират...
Прочетох от вас да я изфорся на 5к оборота и да обезваздушавам. По ред на изключването това е най-лесно.
Но...на студен двигател да я дупя на високи обороти няма логига, еле па сега на студено време. Термостата не е отворил
и пълно обезваздушаване няма как така да стане.
В момента, в който се включиха перките и работиха към 5 мин. без да изключат, пипнах долния маркуч на радиатора,
той беше студен, горния топъл.
Форсирах колата на 5к обороти и те изключиха. Отворих много внимателно капачката на радиатора, избълбука.
Не можах да разбера изкара ли въздух или не. НО, след като я напънах на място перките се включиха и работеха
20сек и изключиха...Няколко пъти я изчаках да включат и изключат...т.е. май е имало въздух.
Сега ще я следа и ще добавя, ако има нещо ново.
Много интерсено ми стана, аджеба що на 5к изключват перките?... което пък е знак за въздух или запушен радиатор според
колегата "taipan"....
Следващото, ако не се оправи работата на перките е термостат, миене на радиатор и водна риза, и ако пак е същата
ситуация датчик за температура на двг-то.
Някой може ли да ни светене, що и двете перки едновременно се включват в описания случай и дали това са високите
обороти?
Ми туй от мен :-)
Не карайте пили и неотпочинали!

Сря Дек 14, 2016 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: DragoM и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор