Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 21, 2019 12:04 am



Отговори на тема  [ 301 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Следваща
 Скъсан колянов вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Май 11, 2010 4:31 pm
Мнения: 123
Местоположение: Sofia
Автомобил: EJ253 IMPREZA '07
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Направо не е за вярване, но на една моя приятелка Импрезата "умря". Колата е 2009, дизел на 70000 км.! По разказ от нея, както си кара към Пловдив с нормална скорост се чува едно "пук" и до там, всички лампи светнали. Вика пътна помощ и директно в Субару, и днес диагнозата- скъсан колянов вал!!! Там се чудят и се маят- било им за сефте, дали наистина е така не се знае! Много неприятно, но добре, че е в гаранция още, та сега 2-3 месеца и нов двигател! Не бях чувал за проблеми в такъв мащаб с боксер дизела ама......... :(

Вто Мар 06, 2012 4:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1327
Рейтинг: 207
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз не съм чул някъде да е изобретена кола, която да е "перпето-мобиле".Ако има такава, веднага си я купувам. :good:
Малко извън темата...На мен ми се е случвало да "скъсам" колянов вал на корабен двигател. Живота ми се скъси тогава с много години .Предсатави си нещото, което тежи над 100 тона, да "изпращи". Паниката е пълна.Добре че бяхме близо до бряг.Кораба беше на 8 месеца. Одобрен и сертифициран от Loyds Register (корабния КАТ), и въпреки всичко, се случи нещастие.
Но както и да е.Щом жената е жива и здрава, другото ще се оправи. :good:
П.П. А дори и на мен да ми се случи нещо подобно, ще се нервирам известно време и пак ще си взема Субару.
Поздрави. :)

Вто Мар 06, 2012 10:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am
Мнения: 1254
Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Случва се на какви ли не автомобили. Преди няколко години един познат скъса вал на опел омега дизел - бмв мотора. Идва при баща ми, който е монтьор на ход без никакви проблеми, обаче със страшно тракане. Вика тука от 5-6 дена нещо се разтрака, ама не мога сега да я оставя, че много работа - вика над 130-140 спира да трака. И си покара още няколко дни само извънградско, дойде си на ход и като свалиха картера - вала на 2. Ама това значи ли, че е масов проблем на бмв/опел? Аз пък знам човек с Б13-ка 2.5, който си дойде от пловдив с 5-600 грама масло и му няма нищо на боксьора?!?

_________________
Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.
 6

Вто Мар 06, 2012 10:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2262
Местоположение: Sofia
Автомобил: 2.0EcoBoost,3.0 EA839, MA1.20
Рейтинг: 482
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е втория случай за който чувам. :( Преди няколко месеца в Субару Варна пак имаше дизелов мотор със скъсан колянов вал на подобни километри. Странна работа...

Сря Мар 07, 2012 10:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Коляновият вал на Субару е доста по-къс от на редовите и V - образните двигатели, да не кажа и 1/2 по-къс, няма баланси и противотежести, като се прибави, че е изработен от най-яката стомана (Cro-Mo) - отговора е само един - няма такава сила в колата, та да го скъса това беслеме. :giggle:
Не вярвам двигателя да е отварян, сложили са му тази диагноза за по-лесно. Я скъсан болт или нещо друго.Снимки моля.. :giggle:

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Мар 07, 2012 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Мнения: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз съм на това мнение :good: Само веднъж съм срещал подобен проблем при Аутбек дизел в subaruoutback.org , предизвикан от дефектен лагер на коляновия вал.

И разбира се че официалните сервизи търсят или научават в последствие от FHI причината, друг е въпросът какво съобщават на клиента. Смяна на гаранционен двигател е огромен разход за FHI, затова всичко се изпраща до тях за подробен анализ, след това следват инструкции към локалните дилъри.

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Сря Мар 07, 2012 1:17 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 895
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тя цялата история е съмнителна - както си кара някой към Пловдив - изведнъж - пук, те такова пук нема - ако се скъса колянов вал при нормално каране - няма да е пук - ами мотора ше изкочи от коша. Какво са казали в сервиза е едно, какво е станало е друго

Сря Мар 07, 2012 1:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am
Мнения: 1254
Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И е малка вероятността да се скъса под прав ъгъл - по-често се къса диагонално и няма да спре отведнъж.

_________________
Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.

Сря Мар 07, 2012 3:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 11, 2010 4:31 pm
Мнения: 123
Местоположение: Sofia
Автомобил: EJ253 IMPREZA '07
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, това което разказвам е по думи на приятелка. Не съм специалист,нито тя е специалистка, нито съм бил там. Диагнозата е поставена в сервиза и моля Ви не поставяйте думите ми под съмнение, не си измислям интересна история за уплътняване на времето :good: . Съмнението относно точната диагноза е съвсем друго нещо, което аз не мога да коментирам! Поздрави!

Сря Мар 07, 2012 3:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Рейтинг: 96
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно съмнението в думите на официалния сервиз обсъждаме, според мен никой не поставя твоите думи под въпрос :good: Като ползвател на такава кола и аз съм притеснен и най-вече бих искал да знам може ли да се направи нещо, за да се избегне подобен сценарий :pardon:

Сря Мар 07, 2012 5:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз също не визирам колегата fliyng pig, но обикновено най-честите случаи споменавани са за развит болт на шайбата на КВ или прецакана шпонка на същото място и оттам ставало мелето. Дори срещнах само един случай в САЩ :giggle: при изтекла гаранция в годините, но не в километрите, че уж е счупен КВ на око поставена "диагноза" от представителството им и след дълги разправии от Япония им наредили всеки да плати по равно или 1/3 от щетите, сиреч по 1600 долара на калпак - разпределението е: Субару, сервиза и собственика, и след това го питат, каква беше повредата, но има само мълчание............е споразомението си е споразумение, но не вярвам да е счупен КВ, явно е някоя от споменатите простотии.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Мар 07, 2012 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 11, 2010 4:31 pm
Мнения: 123
Местоположение: Sofia
Автомобил: EJ253 IMPREZA '07
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Не съм Ви разбрал правилно колеги относно съмненията, извинявам се!

Чет Мар 08, 2012 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 03, 2012 3:12 pm
Мнения: 57
Автомобил: outback
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Нормалното каране на Тейка е с около 200км/ч.Та за тези 70000 км колата е експлатирана на макс.От сервиа казват че вала бил дефектен.

Чет Мар 08, 2012 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На дизела, не стига, че е по-къс, ами е и по-дебел, като на Малчев, както казва Буров :giggle:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Чет Мар 08, 2012 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Рейтинг: 96
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ицо от къде ги вадиш тия неща, разбиваш ме :bow:

Чет Мар 08, 2012 5:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 11, 2010 4:31 pm
Мнения: 123
Местоположение: Sofia
Автомобил: EJ253 IMPREZA '07
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
dodicha написа:
Нормалното каране на Тейка е с около 200км/ч.Та за тези 70000 км колата е експлатирана на макс.От сервиа казват че вала бил дефектен.


Между другото много си прав за Тейка ама..........лош късмет!
 8

Пет Мар 09, 2012 3:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 761
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 131
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз пък приемам друга хипотеза, която може да се окаже вярна! Бях чел някъде в Субару бюлетин, че високите обороти ~5000 на дизела ,могат да разрушат двигателя. Я си представете сега че сме на магистралата и си караме с 170 на шеста . По някаква причина набиваме пета предавка , за да изпреварим Q7 , да ама в бързината набиваме ТРЕТА ](*,) !!! Чак ми изтръпнаха зъбите докато пиша :D . Не знам коя шпонка и кой вал ще издържи подобно натоварване. Естествено мога да греша и да се надявам моя вал да е корав :beer:

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Мар 13, 2012 7:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 895
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mirovarna написа:
Аз пък приемам друга хипотеза, която може да се окаже вярна! Бях чел някъде в Субару бюлетин, че високите обороти ~5000 на дизела ,могат да разрушат двигателя. Я си представете сега че сме на магистралата и си караме с 170 на шеста . По някаква причина набиваме пета предавка , за да изпреварим Q7 , да ама в бързината набиваме ТРЕТА ](*,) !!! Чак ми изтръпнаха зъбите докато пиша :D . Не знам коя шпонка и кой вал ще издържи подобно натоварване. Естествено мога да греша и да се надявам моя вал да е корав :beer:


Преди да се потроши вала - доста други неща ще сдадат багажа, а тоз наистина изглежда по-масивен от турбо вала, който, повярвай ми, е на по-големи натоварвания и там ръгането от 5/6 на трета е ежедневие и то в диапазона 7-8 000 оборота. Ама знае ли човек...

Чет Мар 15, 2012 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 823
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
bubaru написа:
Това е втория случай за който чувам. :( Преди няколко месеца в Субару Варна пак имаше дизелов мотор със скъсан колянов вал на подобни километри. Странна работа...


Там исторята не е на нормално каране...

Тва докато не го видя не го вярвам... Освен това всеки казва, че е карал нормално като стане беля :)

А за сервиза в София, веднъж ходих, исках антифриз да си купя и се мъчеха да ми набутат някаф ARAL..., даже цвета му май беше различен. Аз му казвам на тоя, че оригинален ми трябва, а той ми разправя че не ползват оригинален а ARAL. От тогава за там имам особенно мнение... Даже 1 табела нямаха тогава за сервиза, мизерници. Не им вярвам на тия там хич.

Чет Май 10, 2012 2:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1327
Рейтинг: 207
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пак тъжна новина от преди час. :cry: На колегата bekas6621 му блокира двигателя.Разказвам по негови думи. На път от Бургас за Варна, малко преди магистралата се чува същия "пук". Двигателя спира и неможе да завърти по никакъв начин. На таблото нищо не е светнало. Извикана е пътна помощ и е закаран до Субару Варна. Там се опитват на ръка да завъртят двигателя, но безуспещно. Първата и май основна причина която установяват е скъсан колянов вал. Не е на 100% сигурно, но до седмица ще се разбере. Колата е имала масло и сменени консумативи. Дизел на около 85 000 км. И по-лошото е, че е извън гаранция.
Ще ви държа в течение, какво е станало с моя приятел.

Чет Сеп 13, 2012 1:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 301 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор