Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Ное 19, 2018 6:11 pm



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Air (Pneumatic) suspension - обичайни проблеми Legacy 99-03 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 2:46 pm
Мнения: 183
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy 2.2 95 г.
Телефон: 0899344144
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Дано да съм полезен :smt023
http://www.youtube.com/watch?v=mpy0RIXF ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=1ZeY-gbel4I
един файл ми попадна ако на някой му върши работа - pdf e.

1.ще ви трябва гъба с пяна, чашка 10,13, отверка и търпение.
2.при сваляне на компресора трябва да се внимава с маркучатата за 4 възглавници, с 2 буски и с клапаните.
3.Мемраните на възглавниците могат да се измият добре и да се видят и те с пяната.
4.Буксите да се почистят - 2 долу и 2 горе.
5.Да се смянят о-пръстените.
6.Замерете компресора колко бара отчита (към 12-13 би трябвало да подържа)- може да се отремонтира ако не дига нужното налягане.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна gechi на Пет Юни 18, 2010 1:36 pm, променена общо 2 пъти


Пон Май 03, 2010 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:01 pm
Мнения: 858
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT '01
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах много аналогична ситуация, само дето не се притеснявах толкова. Даже и до Гърция ме отведе колицата и чак на 0.5км от вкъщи на връщане пак започна да мига ламбето. При мен обаче се беше износило буталцето та се наложи да го сменям, та и "новото" се прецака та направо компресора смених. От тогава няма ядове!

Пон Май 03, 2010 2:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 8:59 pm
Мнения: 82
Местоположение: Троян
Skype: Lionko__
Автомобил: Subaru Outback H6 2008
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Като голяма част от хората с въздушно окачване и аз имам проблем с него. Или братския японски народ :) не е доизпипал нещата в тази посока или просто наще пътища са страшни. След като прочетох темата на Гечи и аз реших да проверя защо ми спада единия преден а рядко и другия амортисьор. Моя проблем е следния когато оставя колата в нормално положение и е спряна тя спада моментално (преден десен амортисьор). Когато колата е оставена в положение HIGH не спада или ако спада това става много бавно, два дена или повече. След доста доброто обяснение на Гечи относно компресор проверка за издишване и.т.н аз открих моя проблем на смиката която съм прикачил ще се види, че въздушната възглавница е износена и когато попадне в определно положение в случая когато я остава на нормален режим амортисьора спада. Това си го обяснява с това, че имено тогава когато е по натисната възглавницата тези пукнати се отварят повече и така спада, а когато е положение HIGH тези цепнати са затоврени и спадането е трудно. С две думи трява смяна на амортисьор, но прецакана е само тази гума самия амотисьор не. ПОради тази причина моя въпрос е дали някой е сменял тази гума или това е мисия не възможна? От това което видях аз мисля, че няма шанс да се смени, но ако някой който е правил нещо в тази посока нека пише.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
www.spyboar.com
Цифрови камери за лов, електронни хранилки и аксесоари за лов

Пон Май 31, 2010 11:28 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ YIM WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm
Мнения: 959
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota, Volvo, Legacy 2.5 GT
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
IzrodGaden написа:
Искам да попитам дали следния симптом е признак на проблем. Когато карам колата в нормално положение, след като спра и изключа двигателя излизам от колата и тъкмо да си тръгна, чувам как започва да изпуска въздух и предницата спада с около 1см след което се чува щтракване и изпускането спира, това нормално ли е ? Държи се така все едно някой от датчиците дава сигнал за сваляне до определено положение. Благодаря!

@Lionko__: Самата въздушна възглавница (гумата) не подлежи на ремонт, но съм се замислял да я понапръскам с лепило, само да не се омаже работата, в буквалния смисъл на думата... :-D
@IzrodGaden: Така се освобождава излишното налягане, когато колата е в покой.

_________________
BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.

Сря Юни 02, 2010 12:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 2:46 pm
Мнения: 183
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy 2.2 95 г.
Телефон: 0899344144
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Това представлява монометъра с който замерих на колко атмосфери ми работи компресора 12-13 бара


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Юни 18, 2010 1:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 15, 2010 3:41 pm
Мнения: 118
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT LIMITED '97, AirSus
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Lionko__ написа:
Някой знае ли кoлко трябва да бъде налягането (bar) в самите амортисьори при нормален режим и при режим "HIGH"?



Системата се управлява по ниво, а не по налягане. Работното налягне варира между 7,55 и 9,41 бара, като възглавниците се помпат според товара върху всеки отделен амортисьор поотделно.
респективно при натоварване на автомобила е необходимо по-високо налягане за да се поддържа съответното зададено ниво (било то NORMAL-нормално или HIGH-високо).

Сря Сеп 08, 2010 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 6:56 pm
Мнения: 79
Skype: tolyoko
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Всичко е точно-много изчерпателно и последователно.....поздрави!Но аз имам питане към всеки,който може да даде по-детайлен отговор,за което ще съм безкрайно благодарен и най-сетне ще ми помогне да заспя спокойно!С чисто нови предни въздушни амортисьори съм,но въпреки всичко пак ми поляга отпред в дясно!Оказа се,че при проверката имам теч въздух на клапана за преден десен ам-отворих щипката,и ми се разкри маркуче с нещо като конус на края и с едно О-пръстенче!някой да ми каже размер или каквото и да е там за него(о-пръстенчето)-че по документация нищо не дават-Фи ли,не знам какво точно-мисълта ми е като ида до магазин за авточасти или о-пръстенчета-да им кажа размер и да се разберем и.... най-вече да стане не маркучето :smt023 .И друго-тези пръстенчета по едно за клапан ли са-имам предвид по едно след конуса и пласмасата ,която се затиска от щипката!....и..... извинявам се за наглостта ,имам и закъсан маркуч-това е маркучето,което се вижда на снимката IMG_2525.jpg ,точно над надписа със зелено"БУТАЛЦЕ" в началото на темата,пусната от gechi.Та някой да знае фи ли или каквато и да е информация,дължина и т.н.......та и него да знам как да търся от магазин.Правих си и диагностика на въздушното,показано е как става във файла air suspension.pdf, и ми излизат кодове 6,8,10.А на мен проблемът ми е,че ми пада от пред дясно.....Моля ви за информация,тъй като я разглабям на открито и ,няма как да я зарежа разкостена и да хукна с пръстенчетата и маркучите да търся нови!Още веднъж се извинявам ако съм прекалил и искренно се надявам някой да се отзове.Поздрави!!!

Съб Окт 30, 2010 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 15, 2010 3:41 pm
Мнения: 118
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT LIMITED '97, AirSus
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
мога да ти услужа с един оригинален О пръстен. било да си го монтираш, било да си търсиш по него друг такъв. пиши на лични ако искаш. и за останалите колеги - един мой приятел по оригиналния О-пръстен ми направи матричка и ми отля няколко силиконови уплътнения. ако някой много закъса мога да съдействам. а най-лесно ще напиша размерите на оригиналния О-пръстен. всеки да се спасява поединично. :lol:
има и един магазин за уплътнения от където съм пазарувал - Хубата - там има всякакви уплътнения. За в софия става дума.

BrainStormeR написа:
При мен нещата май отиват на лошо. Вече много често почна да дава грешка като я паля студена и не ще да се вдига от първия път. А сега два пъти даде грешка докато карах Варна-Добрич, такова нещо не ми се беше случвало...
А пък и нямам почти никакво свободно време да се занимавам да проверявам компресора и клапаните, а пък съм в Добрич през седмицата и няма как да я закарам в Субару Варна... =((((


Пробвай да разкачиш буксите за ниво на всеки амортисьор поотделно - тази с четирите кабела. Вероятно грешката е от контактите за ниво на някой от амортисьорите. Ако угасне аварията значи си познал кой е амортисьора. Тогава принудително можеш да замостиш пиновете от буксата към инсталацията с телче или кламер три от кабелите (черен, син и бял) и така да излъжеш компютъра, че нивото на амортисьора е твърде ниско. Можеш и да включиш HIGH за по-сигурно. Тогава като почне да помпа и се вдигне колата можеш да възстановиш връзката на буксата. Тогава вероятно ще функционира нормално проблемното звено от контакти на въпросния амортисьор. Но това е временно решение като цяло. ако това е проблемът не може да бъде отстранен. Може само да се надяваш , че е някоя мизерийка между контактите, която ще се разкара.

Комбинациите за ниво са общо пет:
TOO LOW - контакт между черен, син и бял проводник
LOW NORMAL - контакт между черен и син проводник
HIGH NORMAL - контакт между черен и син проводник и между червен и бял проводник
HIGH - контакт между червен и бял проводник
TOO HIGH - контакт между черен, червен и бял

Чет Яну 06, 2011 12:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
BrainStormeR написа:
При мен проблема е в предните амортисьори - те са спукани... Преди се помпаха и карах без проблеми, но сега вече дава грешки, че не може да държи ниво компресора, докато карам. И може да имам проблем със клапаните - когато предницата клекне, от предните амортисьори продължава да излиза въздух и задницата кляка. :evil:
Тези работи ме карат да мисля за преход към нормално окачване... Дори да е втора ръка... :cry:

Не предприемай дълги пътувания в това състояние, за да не стане, като при мен навремето. Компресора няма да издържи на това натоварване и колата остава постоянно долу! От там 140км. преход с 35-40км/ч... #-o

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Чет Яну 06, 2011 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 15, 2010 3:41 pm
Мнения: 118
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT LIMITED '97, AirSus
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
BrainStormeR написа:
При мен проблема е в предните амортисьори - те са спукани... Преди се помпаха и карах без проблеми, но сега вече дава грешки, че не може да държи ниво компресора, докато карам. И може да имам проблем със клапаните - когато предницата клекне, от предните амортисьори продължава да излиза въздух и задницата кляка. :evil:
Тези работи ме карат да мисля за преход към нормално окачване... Дори да е втора ръка... :cry:

Ако е при загасена кола явно не затварят клапаните. Ако са ОК не би трябвало да спадат и задните.
За предните амортисьори проверил ли си дали пропуска е от самия балон или предполагаш само?
dmarkov написа:
Моля за разяснение относно компресора! Помощ, щото 3ти ден е като тест за космонавти вътре. Аз си карам, но колата е паднала максимално долу. Не може да минава и през легнали полицаи. Като влакче на ужасите е. Компресорът работеше шумно, а сега се опитва да завърти и само гъргори на различни интервали и вибрира. Някой път изобщо не тръгва. Аз ще го сваля, но какво да го правя. Звукът е на строшен лагер вътре. Помогнете с компресор, лагер, гумички или поне със знания. Открих и едно откъснато маркуче от тия с беличките букси накрая. Буксата е счупена, но това мисля, че е вторият ми проблем.
Благодаря!

Вероятно заради счупената букса компресорът се е скапал ако е помпал нон стоп. Свали го и виж за какво става дума.

Пон Яну 10, 2011 11:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 8:59 pm
Мнения: 82
Местоположение: Троян
Skype: Lionko__
Автомобил: Subaru Outback H6 2008
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Системата работи на принципа на следене на нивото, а не налягането както си мислех преди. Разглобихме един амортисьор и видях вътре сензора за ниво. Проблемите с това окачване може да са най-вече от две места: компресор и самите гумени възглавници.

Това окачване е доста проблематично. Както чета във форума хората с този проблем се увеличават. Нека разкажа как аз възстанових моето окачване и какво проучване направих по темата. Първоначално се заех със задачата да намеря такава възглавница защото старите ми амортисьори бяха със спукани възглавници (не точно спукани, а със доста цепнати от който излиза въздух).
Колеги от форума ми помогнаха като ми подариха такива амортисьори със спукани възглавници. Разглобихме един такъв с рязане и разкачихме въздушната възглавница. Така започнах да търся фирми който произвеждат възглавници. В Америка намерих , че Firestone се занимават с производство на подобни. След няколко email-a и телефонни разговори, стана ясно, че не могат да ми направят същия гумен ръкав както те го наричат защото искам малко количество което е разбираемо, но човека там ме насочи към Bridgestone. Оказа се , че той също е направил проучване и разбра кой произвежда тази "гума".
Ето отговора:That is the OE Subaru part. It is a Bridgestone produced sleeve. It is also assembled in a strange manner. There is an inner ring at the top crimp, and then the steel top cap is crimped around the sleeve/inner ring." Та така производителя на тези възглавници е Bridgestone. Но те разбира се няма да искат да продадат само няколко единични бройки. Така намерих една турска компания която произвежда възглавници за камиони намира се в Бурса.
Изпратих една такава гума до там да я разгледат, защото въпреки многото снимки които съм прикачил по-долу хората ми обясниха, че това не е проста гума от каучук, а в нея има нишки от плат който е сложен под 45 градуса. Така разбрах , че нещата са сложни доста. Така имам уговорка с тези хора когато отида до Бурса да се свържа с тях да им покажа един цял амортисьор като те потвърдиха, че такава възглавница могат да направят, но е много важно за тях да знаят начина на захващане и.т.н. До тук спрях да се занимавам да сменям само възглавницата, но тази година ще се заема и с това.
Временно реших проблема като поставих предни амортисьори от старата ми Импреза. Така карах доста време, като през това време търсих в Англия употребявани въздушни и така намерих в един UK форум за Lagacy. Там се свързах с човек който ми продаде предните здрави, защото имал спукан заден и се отказва от този тип окачване. Така ги взех. През това време докато ги чакам да дойдат стана проблем и колата клекна отзад. Тогава си помислих, че спукани, но разбрах, че проблема е в компресора.
Как си оправих компресора? Ами трудно, нямаше нещо по-него което да не е счупено :-D . Свалих го и премерих с манометър показваше 2 - 2.5 атмосфери. Ясно е ,че това е в нормите. Правихме какво ли не по него, буталцето не прилепваше плътно и не създаваше необходимото налягане. Смених го от стар компресор но по-стар модел Legacy 1996 година мисля. Моето е модел 2000 година. Компресорите от старите модели са почти същите имат една лека разлика. След това захранихме с акумулатор и нещата се подобриха нагянето стана око 10-11 атмосфери.

Следващата стъпка беше да монтирам компресора, направих го и всичко беше наред. Направих проба изминах 10 км и колата клекна :lipseal: направо откачих :-D. На ново свалих компресора и като го пуснахме с външно захранване беше наред. Започна едно мислене какъв може а е проблема. Извадих електрическата схема и видях, че има предпазител през който минава захранването на компресора. Проверих предпазителят беше изгорял това естествено не беше добре. Премерих консумацията на компресора в лабораторни условия и се оказа над 45 ампера, абсолютно извън нормите. Баща ми направи и други измервания и се оказа, че някоя от намотките е дала на късо. Отново последва разглобяване и този път заменихме целия ротор. След това всичко беше наред. Поставихме компресора на колата покарах всичко беше ок. Реших да натисна бутона за да повдигна колата и след това да я сваля, но този път проблема беше, че колата не се сваля. Не ме питайте какво ми се искаше да направя с този компресор :smt129 . Последва ново сваляне на компресора само, че на другия ден. Разгледахме на ново цялата система и видяхме, че има клапан за изпускане на въздуха. Той се управлява от компютъра посредством реле. Та този клапан не работеше той също има намотка и тя беше дала накъсо всичко това най-вероятно от влага и.т.н. Взехме клапан от старият компресор и го заменихме. Този път всичко беше ок. Най-после голямо облекчение, след 2 седмици ми пристигнаха и предните амове поставих ги, за сега всичко е наред. Когато карам забелязвам, че понякога компресора се включва по-често, най-вероятно, трябва да си прегледам всички връзки защото многократно съм свалял и поставял и е възможно да има леки течове.
Дано съм бил полезен и да е станало ясно на колегите с този проблем какви страдания могат да очакват :D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
www.spyboar.com
Цифрови камери за лов, електронни хранилки и аксесоари за лов

Нед Яну 30, 2011 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ YIM WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Линк към темата: viewtopic.php?f=4&t=5898

Сря Фев 02, 2011 10:56 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор