Ще разгледам работата на изправна система от лични наблюдения.
1. Автомобила е на хоризонтален, равен участък без пасажери в изключено положение.
Клиренса на Легаси с въздушно окачване и катализатор е зададен да бъде 14см. Когато водача се качи в превозното средство, под действието на тежестта му колата "кляка". При запалване датчици отчитат промяната в клиренса и задават команда на компресора да повиши налягането в системата с цел да компенсират разликата във височината. Първо започва "помпане" на задната част на автомобила. След достигане на нужната височина в задната част започва "вдигането" и на предницата. След достигане на зададените 14см компресора се изключва. Ако малко след това в колата се качи някоя мадама процедурата се повтаря.
Ако натиснем бутон "High" започва повдигането на колата в същия ред, първо задницата после и предницата до зададените 18см. Колата вече е "напомпана" до "High". Ако в това състояние развием скорост от 80 и повече км/ч системата автоматично ще приведе окачването в положение "Normal". Ако понижим скоростта до под 80 км/ч автоматично започва "повдигането" до положение "High". След преустановяване на движението, ако двамата с мацката слезем от колата, поради намаляване на силата на тежестта в/у въздушните възглавници, колата се "вдига". Ако този момент застанем до предния ляв калник (под който се намира компресора) след около 15 сек. ще чуем изпускане на въздух. Прави се с цел достигане до ония зададени 14 см. И така всеки път - нагоре, надолу. Качваш се - нагоре, слезеш - надолу.
Ако веднага след запалването на автомобила потеглим, системата няма време да навакса промяната в клиренса, защото компресора се изключва при регистриране на движение. Лично аз след запалването изчаквам почети всеки път около 2 мин. , за да се хоризонтира и загрее автомобила.
2. Автомобила е на хоризонтален участък, но с една или повече гуми в неравност (дупка, камък, бордюр и т.н.) без пасажери в изключено положение. След запалване системата не реагира, понеже не може да нивелира автомобила.
3. Автомобила е на наклонен участък, без пасажери в изключено положение. След запалване системата не реагира, понеже не може да нивелира автомобила.
Прикачени файлове:
air1.pdf